سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت فرهنگسرا

طراحی سایت فرهنگسرا دارای اهمیت زیادی از لحاظ پروسه ی معماری است. به همین دلیل پیاده کردن مرحله ایی طراحی سایت  فرهنگسرا از نکات کلیدی می باشد

طراحی سایت  فرهنگسرا

معرفی فرهنگ و آثار هنری مختلف از طریق فرهنگسراها انجام می شود. بنابراین بنیاد نهادن و ساخت فرهنگسرا گام مهمی است. در طراحی سایت  فرهنگسرا تمامی جزییاتی که در ساخت و طراحی این فرهنگسرا به کار رفته، نمایش داده شده است.

برای اینکه راهنمایی بی بدیلی برای مراجعه کنندگان و معماران طراح نیز باشید، بازدید از سایت فرهنگسرا برای شما سودمند خواهد بود. البته خود سایت فرهنگسرا این پتانسیل را دارد تا به تنهایی مرجع کاملی برای بازدید کنندگان باشد. جزییات بیشتر طراحی سایت فرهنگسرا را در ادامه بررسی می کنیم.

اهمیت طراحی سایت  فرهنگسرا چیست؟

فرهنگ مجموعه ایی یکدست از تاریخ، آداب و رسوم، عقاید و سکولار و همچنین مجموعه ایی است از سبک های ارتباطی مانند هنر، موسیقی و دیگر روابط که بنیاد اجتماع را بنا می نهد. فرهنگسرا مکانی است که با فضایی منسجم تمامی این مجموعه ها را در خود جا داده است. مراجعه کنندگانی که بار اول به فرهنگسرا مراجعه می کنند، شاید سر در گم شوند و برای بازدید از قسمت های مختلف نیاز به راهنمایی داشته باشند. پس وجود یک راهنمای واقعی یا مجازی الزامی است.

طراحی سایت  فرهنگسرا از اولین ایده هایی است که به ذهن اداره کنندگان فرهنگسرا می رسد. در مواقعی که طراحان و معماران نیز نیازمند ایده ایی برای ساخت یک فرهنگسرا و یا فضای فرهنگی باشند، این سایت می تواند به آن ها کمک شایانی بکند. پس با این تصور که در نهایت این طرح و  قرار است اجرایی شود، پیش بروید. اما طراحی سایت فرهنگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ و اینکه پاسخگوی چه نیازهایی از بازدید کنندگان باشد؟ جواب این سوالات را در ادامه ی این مطلب می توانید مشاهده کنید.

نکات مهم در طراحی سایت  فرهنگسرا

راه های متفاوتی وجود دارد تا شما از آن ها برای جذب بازدید کنندکنندگان از سایت فرهنگسرا استفاده کنید. اینکه بتوانید تمامی جزییات را بررسی کنید و از آن ها به نحو احسن استفاده کنید موضوعی است که در بالا رفتن بازدید کنندگان سایت تان به شما کمک می کند. اما قبل از اینکه شروع به طراحی سایت  فرهنگسرا کنید باید به درجه ایی از تخصص رسیده باشید که تمام موارد مهم و استراتژی های طراحی و معماری را بلد باشید. با نکاتی که کاربران برای راهنمایی احتیاج دارند آشنا باشید و در واقع سایتی طراحی کنید که سلیقه ها و رشته های مختلف  را جذب کند.

قبل از هر چیزی به سراغ طراحی معماری آن بروید و یک دید کلی از فضا و محوطه ی فرهنگسرا را به مخاطب القا کنید. بعد از آن می توانید کم کم مخاطب را وارد جزییات کنید و با طراحی کلی  فرهنگسرا آشنا نمایید. از نرم افزار های معماری برای پدید آوردن شکل نمایی و ماکتی صحیح از فرهنگسرا استفاده کنید. مانند استفاده از اتوکد که از تخصصی ترین نرم افزار های طراحی و معماری می باشد.

آماده سازی جزییات طراحی سایت  فرهنگسرا

فرهنگسرا دارای بخش های مختلفی است که باید به بررسی تک تک آن ها پرداخت. زمانی که کاربری برای طراحی یا راهنمایی از سایت شما استفاده می کند باید بعد از بازدید آشنایی مختصری با کل فضای فرهنگسرا پیدا کند. بنابراین نیاز است که بخش های مختلف را در سایت و هنگام طراحی  جای دهید.

بخش های تشکیل دهنده یک فرهنگسرا معمولا بخش های نمایشی، موسیقی، آموزشی، کتابخانه ایی، نمایشگاهی، موزه ایی و امکانات چند گانه ی دیگر هستند. زمانی که کاربران با این بخش ها آشنا باشند مطمئنا طراحی سایت و حتی معماری آن را نیز می پذیرند؛ چرا که آشنایی جزیی با آن پیدا کرده اند. بسیاری از سازمان ها و نهادهای هنری نیز برای بازسازی فرهنگسرا ها ممکن است به سایتی همچون سایت شما نیاز پیدا کنند. پس بدون شک دقیق بودن سایت شما در این خصوص می تواند گامی مهم در شناخته شدن شما محسوب شود.

گام های مهم در طراحی سایت  فرهنگسرا

در اولین گام شما باید یک طرح کلی از سایت داشته باشید و براساس آن  فرهنگسرا را طراحی کنید. پس داشتن یک طرح کلی و جامع از فرهنگسرا بسیار مهم می باشد. بعد از آن باید شروع به گردآوری و تحقیقاتی درباره معماری های متفاوت از فرهنگسرا ها باشید.

اینگونه اگر اشکالی را نیز در طراحی سایت و  فرهنگسرا داشته باشید، رفع می نمایید. در گام بعدی طرحی را که از طراحی سایت  فرهنگسرا دارید مستند سازی کنید. از طریق مستند سازی و ارائه ی آن در سایت به مخاطبان اطمینان می دهید که ایده ی با برنامه ایی را طراحی و پیاده سازی کرده اید. در مرحله ی آخر نیز به پیاده سازی ایده و طرح تان به بهترین شکل بپردازید. سعی کنید نهایت دقت و تعامل را در اجرایی کردن جزء به جزء سایت فرهنگی و فرهنگسرا داشته باشید.

ارزیابی و تحلیل طراحی سایت  فرهنگسرا:

فرض کنید می خواهید بعد از اتمام طراحی سایت  فرهنگسرا آن را مورد ارزیابی قرار دهید. اما نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید؟! پاسخ این سوال نزد خودتان است. برای اینکه شک و شبهات را درباره ی طراحی سایت و یا  فرهنگسرا رفع کنید، سعی کنید از خودتان سوالاتی که یک کاربر بازدید کننده ممکن است برایش پیش آید بپرسید. اگر قانع شدید و فهمیدید که سایت شما تمامی سوالات را پاسخ می دهد و درک درستی را از طراحی فرهنگسرا به کاربر می دهد پس موفق بوده اید.

در واقع سایتی کامل را طراحی کرده اید. حتی اگر طراحی ساده ای را نیز داشتید سعی کنید طوری آن را پیاده کنید که کوچکترین جزییات را به کاربر نمایش دهد. این موضوع می توانید حتی موجب انتخاب  شما برای الگوگیری ساخت یک فرهنگسرای زیبا باشد. پس فرصت هایی را که در این راه ممکن است کسب کنید از دست ندهید. به برنامه های جامعی که قرار است در فرهنگسرا اجرایی شوند بپردازید. این مراحل شاید ساده باشند اما در معرفی هرچه بهتر فرهنگسرا و طرح شما به دیگران کمک می کنند.