سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به لیمو چیست؟

به لیمو چیست؟

به لیمو در آمریکای جنوبی به‌وفور استفاده می‌شود اما در سایر نقاط دنیا نیز به‌خاطر خواص دارویی لیمو فراوانش در قالب اسانس کاربرد دارد. به لیمو بوته‌ای چندساله است که عطر لیمو را داراست و با لمس برگ آن این بو تشدید می‌شود.

 

بوته‌ی به لیمو، می‌تواند ارتفاعی 2 تا 3 متری داشته باشد و گل‌های ریز بنفش و سفید دارد. ابتدا از به لیمو فقط برای مصارف غذایی مختلف استفاده می‌شد. مثلا آن را برای رفع بوی ماهی و مرغ در طبخ غذا به‌کار می‌بردند یا در نوشیدنی‌ها، مربا، انواع سس و سالاد استفاده می‌کردند.

 

اما مصرف به لیمو به‌عنوان گیاهی با خواص دارویی قدمت چندانی ندارد و به‌تازگی مورد توجه واقع شده است. روغن به لیمو حاوی مواد سازنده‌ی آنتی اکسیدان مانند: گرانول، نرول، ورباسکوزید، و سیترال است. برگ خشک‌شده‌ی به‌ لیمو قابلیت دم‌کردن نیز دارد و به‌عنوان یکی از دمنوش های گیاهی با خواص مفید درمانی برای بخش‌های مختلف بدن و فرایند سوخت‌وساز استفاده می‌شود.

طرز تهیه دمنوش به لیمو

برای تهیه بهنوش به لیمو، یک قاشق غذاخوری برگ این گیاه را با دو لیوان آب جوش مخلوط کنید و سپس بگذارید تا با حرارت غیر مستقیم به مدت پنج دقیقه دم بکشد . بعد از آن مقداری عسل طبیعی و یا نبات به آن بیفزایید و میل کنید.

 

نگهداری دمنوش به لیمو

برگ اسانس بی لیمو را باید دور از نور ، درجای خنک و سربسته نگهداری کرد.

 

طبیعت دمنوش به لیمو

طبیعت این گیاه بر اساس طب سنتی ایران، گرم وخشک است.

منبع جغرافیایی دمنوش به لیمو

درشمال کشور در هوای آزاد به خوبی رشد می‌کند و در نقاط سردسیر در گلخانه نگهداری می‌شود.