سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای نیمه آماده

غذای نیمه آماده که با نامهای دیگری مانند غذای آماده پخت، غذای یخ زده، غذای منجمد و غذای مایکروفری هم شناخته می‌شود یکوعده غذایی بسته‌بندی شده منجمد یا سرد است که معمولاً به اندازه مناسب برای یک نفر تهیه می‌شود. غذای نیمه آماده نیمه پخته است و نیاز به آماده سازی و طبخ اندک یا گرم کردن تنها دارد. در ایالات متحده غذای نیمه آماده معمولاً شامل یک برش از گوشت (معمولا گوشت گاو یا مرغ)، سبزیحات مانند نخود فرنگی، هویج، ذرت یا سیب زمینی و گاهی اوقات یک دسر است. پیش غذا نیز می‌تواند ماکارونی یا یک نوع رایج از ماهی مانند روغن ماهی اطلیسی باشد. برنج یک قسمت رایج از ظرفهای غذای آماده است. در اروپا تنوع غذاهای نیمه پخته بیشتر از آمریکاست.

 

در آمریکا به غذای آماده TV Dinner می‌گویند که از نام یک محصول غذایی با برند TV Brand Frozen Dinner گرفته شده‌است. در ایالات متحده برای تمام غذاهای نیمه آماده یا منجمد که از سوپر مارکت خریده شده و در خانه گرم می‌شوند، اصطلاحTV Dinner به کار می‌رود.

 

غذاهای نیمه آماده در ابتدا در ظروف آلومینیومی مرسوم شدند اما امروزه ظروف پلاستیکی قابل استفاده در مایکروویو رایج تر هستند.اگر اهل خرید غذای آماده و نیمه‌آماده باشید و سری به فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی بزنید، معمولاً 3 نوع غذای آماده یا نیمه‌آماده پیش روی شما خواهد بود. گروه اول شامل کنسروها، گروه دوم شامل غذاهای سردی مانند الویه یا انواع ناگت‌ها و برگرها و گروه سوم هم شامل برنج و خورش‌های حاضری می‌شود. در این مطلب دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، درباره‌ی تفاوت این 3 گروه از مواد غذایی حاضری با یکدیگر توضیحاتی داده‌اند؛ با ما همراه باشید

انواع غذاهای پروتئینی کنسرو شده مانند کله‌پاچه، مایه ماکارونی و … کاملا استریل هستند و اگر خارج از یخچال هم نگهداری شوند، فاسد نمی‌شوند.