سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی متقاضیان زیادی دارد اما در چند سال اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است و علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرش دانشجو در95 درصد رشته محل های مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون نیز ممکن شده است. اما ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور هم شرایط خاص مربوط به خود را دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد چگوگی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اطلاعاتی در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار دهیم.

زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد در دو نوبت مهر ماه ( از اواسط مرداد تا اویل مهر) و بهمن ماه (از اواسط آبان تا اوایل بهمن) در مقطع کاردانی (پیوسته – ناپیوسته) و کارشناسی (پیوسته – ناپیوسته) اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور می نماید. 

شرایط ثبت نام بدون آزمون کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون آزمون در مقطع کاردانی – پیوسته ( افرادی که بلافاصله بعد از اخذ دیپلم قصد دارند وارد دانشگاه شوند) دانشگاه آزاد دارا بودن مدرک دیپلم الزمی است. اما این مقطع از نظر لیست رشته ها داری تنوع کمتری می باشد و دارای محدویت رشته است به این معنی که فرد باید در همان رشته ایی که مدرک دیپلم خود را اخذ نموده و در رشته های مرتبط با مدرک خود شرکت نماید . در مقطع کاردانی – ناپیوسته دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی الزامی است و هر فردی بدون توجه به اینکه در چه رشته ای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اخذ کرده است می تواند درکلیه رشته های موجود برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کند .

شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی – پیوسته دانشگاه آزاد دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی نظری در یکی از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و هنر الزامی می باشد و افرادی که دیپلم کارو دانش و فنی و حرفه ای دارند نیز با مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی (فوق دیپلم) می توانند بدون محدودیتی در سایر رشته های موجود شرکت نمایند. در مقطع کارشناسی – ناپیوسته دارا بودن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) کافی است و بدون محدودیت میتوانید در رشته مورد نظر خود شرکت نمایند.

نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت نام بصورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان می بایست با خریداری کارت اعتباری و مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و پس از تکمیل فرم ثبت نام و دریافت پرینت آن در زمان اعلام شده از سوی دانشگاه مربوطه وضمن همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام به صورت حضوری به واحد مربوطه مراجعه نمایند

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته هایی که در دانشگاه آزاد تدریس می شود به دو دسته پزشکی (آزمون کنکور سراسری) و غیر پزشکی مجزا می شوند.اکثر رشته های غیرپزشکی در این مجموعه آموزشی به صورت بدون آزمون ارائه می شوند. 

ثبت نام رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بدون کنکور انجام نمی گیرد و ثبت نام این رشته تا اکنون صرفا بر اساس آزمون سراسری و نمره آزمون داوطلبان صورت گرفته است.