سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در مالزی کارشناسی ارشد

تحصیل در مالزی

 

در کشور مالزی دانشگاه ها و کالج های متعددی زیر نظر دانشگاه های معتبر جهانی و یا به طور مستقل مشغول فعالیت می باشند . مشاورین ما با توجه به رشته تحصیلی شما انتخاب های گوناگونی را بین دیگر کشورها تحصیل خارج کشور به شما ارائه می دهند تامناسب ترین دانشگاه ممکن را انتخاب کنید.

امروزه کشور مالزی با پیشرفت های سریعی که در عرصه های علمی و تحقیقاتی داشته بستر مناسبی را برای دانشجویان و دانش پژوهان اینترنشنال فراهم آورده. کیفیت و امکانات روز دنیا به همراه شرایط ارزان زندگی در مالزی این کشور را به عنوان یک کشور ایده آل برای ادامه تحصیل و یافتن فرصت های شغلی مورد نظر تبدیل نموده است. برای گرفتن ویزای تحصیلی مالزی پس از تعیین دانشگاه ابتدا مدارک دانشجو به دانشگاه ارائه می شود پس از موافقت دانشگاه ، پذیرش تحصیلی از طرف دانشگاه صادر میشود که لازمه مراحل اخذ ویزای تحصیلی خارج از کشور شماست. ما با شناختی که از سیستم پذیرش دانشجوی هر دانشگاه داریم ، پذیرش تحصیلی شما را در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می دهیم تا وارد مرحله بعد که اخذ ویزای دانشجویی است شوید.

از جمله مزایای تحصیل رایگان در مالزی می توان به کیفیت بالای تحصیلی، اعتبار جهانی ، تنوع رشته ها ، تدریس به زبان انگلیسی، تحصیل ارزان قیمت به علت شهریه های ارزان و هزینه های پایین زندگی در تحصیل رایگان در مالزی اشاره نمود.

 

شرایط تحصیل در مالزی

 

بیشتر دانشگاه مالزی از لحاظ شرایط تحصیل در مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و تعداد زیادی از ایرانیان در آن دانشگاه ها و کالج ها مشغول به تحصیل می باشند. برای مثال تنها در دانشگاه پوترا حدود هزار دانشجوی ایرانی در حال گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند.

بیش از پنجاه هزار دانشجوی بین المللی از بسیاری از نقاط دنیا در دانشگاههای دولتی مالزی حضور دارند. این مساله، اطمینان و پذیرش مالزی به عنوان یک مقصد بین المللی برای کسب شرایط علمی را معنی می بخشد.

تقریبا تمام دانشگاه های مالزی از امکانات خوابگاهی مناسبی برخوردارند و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه کمی دوران دانشجویی خود را در خوابگاه سپری کنند.

دانشجویان در حین تحصیل از بیمه کامل درمانی و امکانات دولتی برخوردار می شوند و می توانند از تخفیف های ویژه دانشجویان جهت استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنند.

در کوالالامپور یک مدرسه فارسی زبان و تعدادی مدرسه انگلیسی زبان وجود دارد که امکان زندگی به همراه خانواده و تحصیل کودکان به زبان فارسی یا انگلیسی شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل در مالزی  فراهم آورده است.

 

هزینه های تحصیل در مالزی

 

هزینه تحصیل در مالزی در دانشگاه های مختلف و برای مقاطع و رشته های مختلف بسیار متفاوت است، شهریه دانشگاه های مالزی به طور خلاصه بین 7 تا 14 هزار دلار در سال برای شهریه و خوابگاه روی هم،اگر این هزینه ها را کمی دقیق تر بررسی کنیم بدین شکل خواهد بود.

 

هزینه تقریبی مقاطع مختلف تحصیلی:

 

دوره های زبان در کالج : 800 دلار در ماه ( به همراه خوابگاه )

دوره پیش دانشگاهی : 10 هزار دلار در سال ( به همراه خوابگاه )

مقطع کارشناسی مالزی :‌ 12 هزار دلار در سال ( به همراه خوابگاه )

کارشناسی ارشد مالزی: 7 هزار دلار در سال ( به همراه خوابگاه )

دکتری : 7 هزار دلار در سال ( به همراه خوابگاه )

متقاضیات محترم توجه کنند تنها در صورتی که ساپورت مالی مناسبی دارند و امکان تامین هزینه ها در طول تحصیل برایشان فراهم است نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

در مالزی دانشجویان اجازه کار ندارند ولذا می بایست کلیه هزینه های تحصیل و زندگی را از ایران تامین نمایند.

علاوه بر هزینه های تحصیل و خوابگاه؛ هزینه هایی نیز جهت خوراک؛ رفت و آمد؛ وسائل تحصیلی و تفریحات دانشجو می بایست در نظر گرفته شود که حدودا 400 دلار در ماه خواهد بود.

با توضیحات ذکر شده برای مثال دانشجو جهت گذراندن یک دوره ده ماهه کالج زبان به 12 هزار دلار ساپورت نیاز خواهد داشت و به همین شکل برای هر سال از دوره کارشناسی به 16 هزار دلار و برای هر سال در تحصیلات تکمیلی به 11 هزار دلار ساپورت مالی نیاز است.

 

بورسیه تحصیلی در مالزی

 

انواع بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی مالزی:

 

بورسیه تحصیلی از طرف دانشگاه

 

 به دلیل اینکه دانشگاه های دولتی مالزی زیر نظر مستقیم وزارت علوم مالزی هستند ، برای انجام بعضی از تحقیقات ، بودجه ای در اختیار دانشگاه قرار میگیرد و دانشگاه این بودجه را در اختیار دانشجویان دکترا قرار میدهد و دانشجو در قالب یک قرارداد با دانشگاه متعهد میشود تحقیقات و پروژه ای که دانشگاه در اختیارش میگذارد انجام بدهد و در بعضی مواقع پروپوزالی که دانشجو ارائه میدهد ، موضوعی مهم و مفید برای دانشگاه و دولت مالزی میباشد و برای انجام ان میتواند درخواست بورسیه به دانشگاه بدهد ، و برای انجام این تحقیق مبلغی به صورت ماهیانه در یک دوره مشخص به دانشجو پرداخت میشود.

 

گرفتن این بورسیه کار آسانی نیست و به موارد زیر بستگی دارد:

  • داشتن معدل بالا در مقطع فوق لیسانس و فوق لیسانس
  • داشتن تعداد زیاد مقالات بین المللی
  • داشتن پروپوزال مهم و جدید

 

سوال : چه زمانی برای این نوع بورسیه میتوانید به دانشگاه درخواست بدهید ؟

جواب :ابتدا باید پذیرش خود را در مقطع دکترا بگیرید، و به مالزی بیائید و بعد از ثبت نام نهایی در صورتی که شرایط این نوع بورسیه را دارید در قالب یک نامه به دانشگاه درخواست بدهید.

احتمال گرفتن این نوع بورسیه در صورتی که شرایط شما خوب باشد تقریبا 30% میباشد.

به این نوع بورسیه تحصیلی معمولا Scholarship  میگویند

 

بورسیه تحصیلی از طرف استاد راهنما یا همان Supervisor

 

زمان اخذ پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی مالزی ، شما ابتدا یک استاد راهنما انتخاب میکنید که در طول دوره دکترا استاد راهنمای شما برای انجام پروژه دوره دکترا میباشد که به این استاد راهنما میگویند.

معمولا بعضی از اساتید راهنما برای انجام بعضی از تحقیقات و پروژه ها بودجه ای از طرف دانشگاه میگیرند ، و مبلغی از این بودجه را به صورت ماهیانه به دانشجویانشان پرداخت میکنند و دانشجو هم در مقابل دریافت این مبلغ متعهد میشود کارهایی را برای استاد راهنما انجام دهد. برای مثال دانشجو در قبال دریافت این هزینه میتواند به عنوان دستیار استاد در تدریس ( Lecturer Assistance ) و یا دستیار استاد در یک پروژه تحقیقاتی ( Research Assistance ) فعالیت کند.

سوال : چه زمانی برای این نوع بورسیه میتوانید به استاد راهنما درخواست بدهید ؟

جواب :ابتدا باید پذیرش خود را در مقطع دکترا بگیرید، و به مالزی بیائید و بعد از ثبت نام نهایی و اتمام ترم اول در صورتی که شرایط این نوع بورسیه را دارید در قالب یک نامه به استاد راهنما درخواست بدهید.

به این نوع بورسیه معمولا Fund  و یا Grant  میگویند و گرفتن این نوع بورسیه تحصیلی در دانشگاه های مالزی تقریبا شانسی میباشد و اول بستگی به این دارد که استاد راهنمای شما بودجه ای دارد یا نه و دوم به شرایط شما و توانایی های علمی شما دارد که استاد در ترم اول از شما میبیند.

 

نتیجه گیری کلی در مورد بورسیه تحصیلی در مالزی

 

بر اساس اطلاعات بالا ، گرفتن بورسیه تحصیلی در دانشگاه  مالزی ، گرفتن کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های مالزی ، گرفتن تخفیف شهریه در دانشگاه های مالزی کاملا شانسی میباشد و بهتر است به این موضوع فکر نکنید و برای کلیه هزینه های تحصیلی و زندگی خود قبل از ورود به مالزی کاملا برنامه ریزی کنید و در صورتی که میتوانید هزینه های تحصیل در مالزی و زندگی در مالزی را تامین کنید به مالزی بیائید،در مقالات بعدی ما منتظر تحصیل در استرالیا، تحصیل در انگلیس و.. باشید.

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش