سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 98

 

همه چیز درباره ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 98

در این مقاله سعی بر این داریم به تمامی سوالات داوطلبان در رابطه با ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 که با مشاوره تحصیلی درخت دانش تماس گرفته اند بپردازیم . داوطلبان می توانند در این مقاله اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان و مهلت ثبت نام مدارس تیزهوشان 98 و همچنین طریقه و نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان و ضوابط و شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان و ومقاطع بندی ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 و همچنین زمان پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان و لیست مدارس تیزهوشان تهران 98 ....کسب کنند . که در ادامه قصد داریم به توضیح این موارد بپردازیم .

 

 

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 98 چه تاریخی می باشد؟

پارسال زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان از تاریخ 28 فروردین آغاز شد و نهایتا تا 5 اردیبهشت نیز ادامه داشت . از آن جا که امسال زمان آزمون تیزهوشان به طور قطعی مشخص نیست متقاضیان می توانند با عضوشدن در کانال تلگرام درخت دانش از این طریق اززمان ثبت نام مدارس تیزهوشان 98 اطلاع رسانی شوند . با توجه به اینکه زمان ثبت نام حتما داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان اقدام نمایند . داوطلبان می بایست برای ثبت نام اقدام نمایند . azmoon.medu.ir     از طریق سایت

 

 

داوطلبان می بیست 4 روز قبل ازبرگزاری آزمون نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند . که شایان ذکر است آزمون تیزهوشان در یازدهم خردادماه برگزار می شود. همچنین این امکان نیز وجود دارد که طبق روال سال های گذشته برای مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی ثبت نام انجام نشود . شایان ذکر است در صورت برگزاری آزمون تیزهوشان پایه ششم آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم 98 - 99 در تیر ماه 98 برگزار خواهد شد .

 

 

مهلت ثبت نام مدارس تیزهوشان 98

 

 

داوطلبان می بایست حتما طی مهلت مقرر 8 روزه ای که دارند برای ثبت نام مدارس تیزهوشان اقدام نمایند .

 

 

دانش آموزان پس از این که در مهلت مقرر برای ثبت نام مدارس تیزهوشان اقدام نمودند می بایست بعد از شرکت در آزمون تیزهوشان که در یازدهم خرداد برگزار می شود اقدام نمایند داوطلبان نهایتا 3 هفته بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان می توانند از اعلام نتایج مطلع شوند .

 

 

طریقه ثبت نام مدارس تیزهوشان 98-99 چگونه است؟

داوطلبان می بایست برای ثبت نام اقدام نمایند . azmoon.medu.ir     از طریق سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی

 

 

داوطلبان می توانند بصورت اینترنتی هزینه ثبت نام را که 15 هزار تومان می باشد بپردازند .  

 

 

داوطلبان می بایست بعد از وارد کردن اطلاعات مراحل ثبت نام مدارس تیزهوشان را بصورت اینترنتی انجام دهند .

 

 

 

 

 

ضوابط و شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 98 ؟

اولا معدل کل پایه نهم دانش آموزان بایددر پایه هشتم معدل سالانه 19 و بالای 19 داشته باشند. ثانیا دانش آموز باید دارای اشتغال به تحصیل پایه نهم باشد .در ضمن باید دانش آموزان تابعیت ایرانی داشته باشند . که شایان ذکر است اتباع غیر ایرانی می توانند در صورت داشتن شرایط خاص در آزمون شرکت کنند و برای آزمون نمونه دولتی ثبت نام نمایند . ولی باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در مدارس تیزهوشان به دانش آموزان فشار زیادی وارد می کنند .

 

 

چه کسانی می توانند در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند ؟

اولا دانش آموزانی می توانند برای مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم ثبت نام نمایند که در وهله اول تابعیت ایرانی داشته باشند. . تمام دانش آموزان پایه نهم به دهم که قصد ثبت نام دارند می توانند در صورت داشتن شرایط اولیه برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان اقدام نمایند . دانش آموزانی می توانندبرای مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند که با توجه به اینکه اولا معدل کل پایه نهم دانش آموزان بایددر پایه هشتم دارای معدل سالانه 19 و بالای 19 باشد .

 

 

مدارس تیزهوشان شامل چه مقاطعی می باشد ؟

مدارس تیزهوشان شامل دانش آموزان مقاطع پایه نهم به دهم می باشند . دانش آموزان می بایست با مطالعه منابع کمک درسی و نیز کتاب های کمک درسی به سوالات تستی و چهارگزینه ای که طراحی شده است پاسخگو باشند و با توجه به این که سوالات غلط نمره منفی خواهد داشت و به دانش آموزان توصیه میکنیم که به سوالاتی که مطمئند پاسخ درست داده اند جواب دهند زیرا به ازای هر پاسخ 3 امتیاز می گیرند و همینطور در ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی می گیرند. 80 درصد سوالات آزمون را سوالات استعداد تحصیلی به خود اختصاص می دهد که از کتاب های درسی پایه نهم و هشتم طراحی می شود شایان ذکر است اگر داوطلب در یک سوال بیشتر از یک گزینه را انتخاب کند پاسخ آن سوال غلط در نظر گرفته می شود . و همچنین 20 درصد سوالات آزمون را سوالات تحلیلی به خود اختصاص می دهد حدودا 70 درصد باقیمانده از کتاب های درسی پایه نهم طراحی می شود و 30 درصد از کتاب های پایه درسی هشتم طراحی می شود . آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم شامل 90 سوال و120 دقیقه زمان برای پاسخگویی می باشد. سوالات آزمون مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم به دو دسته تقسیم می شود سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی که به سوالات استعداد تحصیلی 80 درصد امتیاز آزمون تعلق می گیرد و به سوالات استعداد تحلیلی 20 درصد امتیاز آزمون تعلق می گیرد .مدت پاسخگویی به سوالات استعدادتحصیلی 105 دقیقه است . 

 

 

 

 

 

مدت پاسخگویی 

 

 

تعداد سوال 

 

 

سوالات استعداد تحلیلی 

 

 

15 دقیقه 

 

 

15 

 

 

استعداد تحلیلی 

 

 

 

 

 

ضریب 

 

 

تعداد سوال 

 

 

سوالات استعداد تحصیلی 

 

 

2 

 

 

17 

 

 

علوم تجربی 

 

 

2 

 

 

15 

 

 

زبان و ادبیات فارسی 

 

 

3 

 

 

20 

 

 

ریاضیات 

 

 

2 

 

 

8 

 

 

قرآن و معارف اسلامی ( آموزش قرآن و پیام های آسمان ) 

 

 

1 

 

 

15 

 

 

مطالعات اجتماعی ( تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی ) 

 

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام مدارس تیزهوشان 98-99

مدارک مورد نیاز ثبت نام مدارس تیزهوشان عبارتند از :

 

 

 

  • واریز هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی
  • تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان بصورت اینترنتی
  • اسکن عکس 3*4
  • دانش آموزان می بایست بعد از انجام مراحل ثبت نام کد پیگیری دریافت کنند و ضروریست که کد پیگیری را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارند.