سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کار با اره دورکن

آموزش کار با اره دورکن از آموزش های مهمی است که هر کس مایل به استفاده از اره دورکن است باید این آموزش ها را دیده باشد. چگونگی کارکرد اره دورکن بسیار مهم است و فردی که با این دستگاه کار می کند با مسلط به طرز کارکرد دستگاه داشته باشد و همینطور اطلاعاتی درباره قطعات دستگاه باید بداند.

آموزش کار با اره دورکن

آموزش کار با اره دورکن یکی از آموزش های مهمی است که هر کسی که قصد استفاده از این دستگاه را دارد باید آموزش های مربوطه را دیده باشد.

اره دورکن دستگاهی است که برای بریدن قطعات چوبی در سایز های مختلف استفاده می شود. این اره شامل یک اره اصلی، تیغه نمره دهی، خط کش و پایه های نگه دارنده اره می شود. به وسیله این اره می توان قطعات چوبی را به بهترین شکل برید. از این اره معمولا برای بریدن تخته های سه لایه استفاده می شود. ویژگی که این اره را با سایر اره ها و به خصوص اره های قدیمی تر متمایز می کند توانایی آن در انجام دادن برش لبه ای است.

نکات ضروری برای کار با اره دورکن

کسی که می خواهد با اره دورکن قطعات چوبی ببرد باید اقداماتی را قبل از شروع کار انجام دهد و همینطور باید در رابطه با چگونگی کارکرد اره دورکن اطلاعاتی داشته باشد، در هنگام برش دادن نیز طبیعتا باید حواس خود را جمع کند و بسیار دقت کند زیرا اره دورکن نسبت به سایر اره ها ریسک بالاتری در هنگام کار دارد. اقدامات قبل از شروع کار شامل هر کاری جهت شروع کار می شود; مثل پوشیدن لباس ایمنی یا فراهم کردن وسایل و یا قرار دادن قطعات چوب بر دستگاه. از اطلاعاتی که دانستن آنها در رابطه با چگونگی کارکرد اره دورکن مهم است موارد زیر هستند:

·        بعضی اره دورکن دارای دو اره است که یکی برش اصلی را انجام می دهد و دیگر اره نمره دهی است که برای تنظیم اندازه استفاده می شود و جهت چرخش این دو اره با هم متفاوت است.

·        اره دورکن به صورت الکتریکی کار می کند و در  هنگام کار حتما شرایط ایمنی تجهیزات برقی خود را بازبینی کنید.

·        اگر نوع اره دورکن شما افقی است نیازی به جا به جا کردن قطعات چوبی نخواهید داشت اما اگر نوع اره دورکن شما عمودی است باید بدانید که برای برخی برش ها نیاز دارید روی دستگاه خم شوید تا با دقت بیشتر برش انجام دهید، در چنین مواردی سعی کنید فاصله ی خود را با تیغه حفظ کنید.

·        بالا قرار گرفتن یا پایین قرار گرفتن اره ی دستگاه را تعیین کنید، اگر بالاتر قرار بگیرد برش عمیق تری خواهید داشت.

·        بهتر است قسمت هایی که می خواهید برش از آن قسمت شروع شود را از قبل با خودکار علامت بزنید.

·        به آرامی چوب را به سمت اره هل دهید تا برش دقیق تر انجام شود، زیرا در صورت انجام دادن به صورت سریع احتمال اینکه قطعه ی مورد نظر کج شود وجود خواهد داشت.

·        برای استفاده از خط کش دستگاه اره دورکن قطعه ی چوبی مورد نظر روی دستگاه قرار دهید و سعی کنید با خط مماس شود.

·        کار با این اره اقدامات تکرار کننده ای می خواهد که می توان گفت به این صورت است: " آوردن،  بریدن،   آوردن، بریدن " و بعد از مدتی شما به این کار عادت می کنید و شاید ممکن است دیگر توجهی که باید به کار داشته باشید را نداشته باشید. پس پیشنهاد می شود که هر بار قبل از شروع کار اقدامات ایمنی را اجرا کنید و به این کار نیز عادت کنید.

راحتی کار با اره دورکن

آموزش کار با اره دورکن تقریبا آسان و شما به سرعت خواهید فهمید کدام تکنیک برای برش را باید بکار ببرید تا مناسب شما باشد. ممکن است شما با نشستن بر زانو های خود احساس بهتری داشته و بتوانید برش های دقیق تری بزنید زیرا در این حالت می توانید از نزدیک بریده شدن قطعات را ببینید.

دکمه ی روشن را بزنید و بعد صدای اره را خواهید شنید; مطمئن شوید که اره دورکن در آخرین سرعت خود قرار دارد. سرعت بالای اره باعث بهتر بریده شدن چوب خواهد شد.

خوب است بدانید که اگر در همان ابتدای آموزش کار با اره دورکن و روشن شدن دستگاه سعی به بریدن داشته باشید نتیجه ای به جز برش نامطلوب نخواهید داشت. بعد از اینکه سرعت اره بالا رفت برش را شروع کنید و حتما توجه داشته باشید که قطعه ی مورد نظر را به دستگاه توسط گیره ها قفل کنید که در صورت عدم این کار ممکن است باعث صدمه زدن به دستگاه خود شوید.