سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل های اره دورکن

مدل های اره دورکن و کاربرد آنها را در این مطلب بررسی می کنیم. اره دورکن یکی از ابزارهای مورد نیاز و حساس در صنایع چوب و مبلمان می باشد. این دستگاه دارای انواع و مدل های مختلف و متنوعی می باشد. کاربردهای آن نیز متعدد و خیره کننده می باشد و برش هایی که انجام می دهد، به هیچ وجه قابل انجام به شیوه دستی نمی باشد. این ماشین در سایز های مختلفی در بازار موجود است.

معرفی مدل های اره دورکن و کاربردهای آن ها

در این مطلب سعی داریم با توجه به عنوان موضوع، معرفی مدل های اره دورکن و کاربردهای آن، ابتدا به بررسی مدل های اره دورکن و نحوه کار آن بپردازیم؛ و در ادامه نیز کاربردهای اره دورکن را بیان نماییم.

مدل های اره دورکن

مدل های اره دورکن و کاربردهای آن از جمله علومی است که موجب رشد صنعت و فن آوری در تمام ابعاد زندگی بشرمی شود. این در حالی است که تمام زوایای زندگی  را تحت تأثیر قرار داده است. بدون تردید تمام شاخه های علوم در حال تغییر و تحول می باشند؛ و صنعت چوب نیز از این قضیه مستثنی نیست و نوآوری در این شاخه به سرعت در حال گسترش می باشد.

ماشین جای نیروی انسانی را گرفته و علاوه بر افزایش دقت، سرعت کار نیز چند برابر شده است. مانند هر دستگاه دیگری در صنایع چوبی، مدل های اره دورکن و کاربردهای آن نیز متنوع می باشد و دارای انواع و اشکال متعددی با کارایی های گوناگون است. مدل های اره دورکن، با توجه به سایز و انواع آن می تواند در مجموعه ای بزرگتر قرار گیرد؛ و به این سبب در ساخت و تهیه صنایع چوبی کارایی و اثر بخشی خاص و ویژه ای داشته باشد.

انواع مدل های اره دورکن

مدل های اره دورکن و کاربردهای آن، شامل انواع گوناگون ازجمله، ریلی، واگنی، بتونی ریلی، ریلی واگنی، ریلی واگنی بتنی، لوکوموتیویی و غیره می باشند و بر اساس برش های زاویه ای، ساده، قدرت موتور متنوع، سرعت های گوناگون، ابعاد، وزن، قطر برش و غیره قابل تقسیم بندی هستند. در ادامه به مدل هایی که بسیار رایج و پرکاربرد هستند، اشاره شده است.

  •  مدل اره دورکن MJ1138M 
  •  مدل اره دورکن PRO38
  •  مدل اره دورکن SB6128Y
  •  مدل اره دورکن MJ1138F 
  •  مدل اره دورکن ALFA 3800

نحوه کار با اره دورکن

نحوه کار با مدل های اره دورکن و کاربردهای آن نیز بر اساس اصولی است که باید اپراتور از آن مطلع باشد و طبق استاندارد و اصول ایمنی آن، توانایی کار با اره دورکن را داشته باشد. در قدم اول برای کار با اره دورکن رعایت فاصله طولی گونیا باید مد نظر قرار داده شود و با تنظیم ارتفاع حداکثری از قطر قطعه کار می توان ارتفاع تیغه و دندانه آن را تنظیم نمود.

با توجه به مدل اره دورکن، زاویه برشی تیغه می تواند 45 درجه ،90 درجه و یا بیشتر باشد و با تنظیم اتوماتیکی یا دستی دستگاه، زاویه برش کنترل و تنظیم شده و پیچ فرمان آن محکم بسته می شود تا قطعه به صورت یکدست بدون لب پریدگی، برش بخورد.

نکات مهم در برش با اره دورکن

توجه: قبل از برش با استفاده از دستگاه لنگی سنج، میزان لرزش تیغه و یا به اصطلاح لنگ زدگی تیغه مشخص می شود تا برشی استاندارد، بدون ایراد و شیار در قطعه کار ایجاد گردد.

مدل های اره دورکن و کاربردهای آن درنمونه دیگری مانند، اره گرد میزی است که برای برش های طولی، برش عرضی و فارسی بر مناسب بوده و با استفاده از تنظیمات گونیای آن می توان تحت هر زاویه ای برشی استاندارد و یکدست را ایجاد نمود.

با توجه به برشی که قرار است انجام گیرد، خطوط اولیه روی قطعه کار ترسیم می شود، تا دقت و سرعت برش را افزایش داده و سپس با رعایت ایمنی کار، مانند استفاده از دستکش، عینک، لباس کار و ماسک، می توان برشی دقیق و تمیز را ایجاد نمود.

نکته: برای برش های صفحات سبک و نازک یا صفحات سه لایه ای یا فیبر، بهتر است از وسایل کمکی با طول بلند بهره گرفت تا به دلیل سبکی قطعه کار، برش دچار ایراد نشود و یا هنگام برش، قطعه از روی میز برش جابجا نگردد.

کاربرد اره دورکن

مدل های اره دورکن و کاربردهای آن دارای کارایی و کاربردهایی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد:

برش انواع پنل های روکش دار و بدون روکش.

برش انواع قطعات چوبی mdf.

ساخت ورق های کابینت.

ساخت مبلمان های صفحه ای.

ساخت ورق های لب چسبان.

سوراخ زن قطعات چوبی.

لب چسبان اتوماتیکی.

لب چسبان منحنی برای ورق های منحنی.

پرس وکیوم

ایجاد نوار و شیار بر ورق های چوبی و حکاکی بر آن ها.