سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

 

ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

 

 

 

 

 

 

 

شرایط عمومی ثبت نام کلیه دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد

از جمله شرایط ثبت نام مدارس شاهد 97-98 عبارتند از

 

 

 

  • - دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان (خصوصاً حجاب برتر برای دانش‌آموزان دختر)
  • - التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزشهای اسلامی و تربیت دینی
  • - رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد
  • - سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز بندی خانواده ایثارگران برای مدارس شاهد


نحوه امتیازبندی مدارس شاهد97 به این طریق است که شما از طریق کد ملی پدر و مادر شناسایی و محاسبه می گردد چنانچه کدملی پدر یا مادر اشتباه وارد شده باشد یا اطلاعات پدر و مادر شما در سامانه بنیاد شهید و ایثارگران موجود نباشد، سیستم امتیازی برای شما در نظر نمی گیرد. 

 

 

در صورتی که پدر یا مادر کارمند رسمی آموزش و پرورش می باشند ، کد پرسنلی آنها را وارد نمایید. کاربر گرامی، مشخصات را با دقت و به درستی وارد نمایید؛ زیرا در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات، ثبت نام شما در مدرسه «کان لم یکن» تلقی خواهد شد و هیچ گونه اعتراضی وارد نخواهد بود. 

 

 

لازم است در درج کد ملی، نام و نام خانوادگی، مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه، و تمامی اطلاعات لازم دیگر، دقت و توجه کافی به عمل آید. بدیهی است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، مسئولیت برعهده متقاضی خواهد بود.وثبت نام شما در مدرسه «کان لم یکن» تلقی خواهد شد . 

 

 

پس از پایان مهلت قانونی و ثبت نام مدارس شاهد 97-98، به درخواست های واصله در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

 

 

 به منظور استفاده از امتیاز مربوط به هر یک از بند های جدول امتیاز بندی، ارائه اصل مدارک جهت ثبت نام قطعی ضروری می باشد. 

 

 

 در پایان ثبت نام اینترنتی تایید صحت اطلاعات ارسالی برعهده متقاضی می باشد. لذا برای جلوگیری ازبرخی مشکلات، دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید. 

 

 

داوطلبان عزیز برای دریافت نمونه برگ ثبت نام مدارس شاهد و لیست مدارس شاهد تهران میتوانند وارد لینک های قرمز رنگ شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد


محمد تقی زاده گفت: بر اساس شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد، ثبت نام و پذیرش در مدارس شاهد، در پایه های ورودی دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم صرفاً از طریق سامانه سجا( saja.medu.ir) انجام می شود و زمان ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی اول خرداد ماه به مدت 2 هفته و همچنین پایه های هفتم و دهم، اول تیر ماه به مدت 2 هفته می باشد و ثبت نام میان پایه مدارس شاهد در همه دوره ها از 15 تا 25 مرداد ماه می باشد. 

 

 

 

 

 

وی افزود: ثبت نام و پذیرش در مدارس شاهد برمبنای امتیازات مندرج در دستورالعمل می باشد و امسال فرزندان ایثارگران اتباع خارجی نیز می توانند با توجه به ضوابط و شرایط در مدارس شاهد ثبت نام نمایند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش 

 

 

 

 

 

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز 

 

 

 

 

 

 


بودجه بندی کنکور 97

 

بودجه بندی کنکور 97

 

 

 

مطالعه بودجه بندی کنکور 97 برای یادگیری تمامی دروس و مباحث برای آزمون کنکور سراسری مفید و مؤثر می باشد. اما بعضی مباحث از نظر طراحان سوال کنکور بسیار ارزشمندتر جلوه نموده و سالهای متمادی از این مباحث سوالات زیادی مطرح شده است. این در حالی است خیلی از مباحث با وسعت زیاد هم وجود دارد که به دلیل طرح سوال کم از آن در کنکور ، می توان در مواقع ضرورت مانند روزهای پایانی کنکور از مطالعه آنها چشم پوشی کرد و وقت ارزشمند خود را برای یک یا دو سوال از دست نداد. 

 

 

 

 

 

بودجه بندی کنکور 97 رشته ی ریاضی


همان گونه که اطلاع دارید در رشته ریاضی سؤالات به 3 گروه تقسیم می شوند: 

 

 

 

 

 

1 – دسته ی اول: ریاضیات که شامل 55 سؤال است و شامل دروس دیفرانسیل و ریاضی پایه، هندسه تحلیلی، گسسته، جبروآمار و مدل سازی می باشد زمان این سؤالات در کنکور 85 دقیقه است. 

 

 

 

 

 

2 – دسته ی دوم: مجموعه ی فیزیک که شامل فیزیک 1 و فیزیک2 و فیزیک پیش 1و 2 است و شامل 45 سؤال است که باید در 55 دقیقه به آن ها پاسخ دهید. 

 

 

3 – دسته ی سوم: شیمی که شامل شیمی 2، شیمی 3 و شیمی پیش دانشگاهی است و دارای 35 سؤال است که باید در 35 دقیقه به آن ها پاسخ دهید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرایب دروس عمومی کنکور


در بودجه بندی روس عمومی کنکور 97 ضرایب شامل 4 مورد زیر می باشد که همین موارد برای بودجه بندی دروس عمومی کنکور 97 تجربی هم صادق است.

 

 

زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4 

 

 

فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 3 

 

 

زبان عربی با ضریب 2 

 

 

زبان انگلیسی با ضریب 2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ضرایب دروس تجربی کنکور 97


ضرایب دروس کنکور تجربی 97شامل موارد زیر می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

اسامی دروس

 

 

زیرگروه1

 

 

زیرگروه2

 

 

زیرگروه3

 

 

زیرگروه4

 

 

زیرگروه5

 

 

زمین شناسی

 

 

0

 

 

1

 

 

4

 

 

1

 

 

1

 

 

زیست شناسی

 

 

4

 

 

4

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

شیمی

 

 

3

 

 

4

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

ریاضی

 

 

2

 

 

3

 

 

3

 

 

4

 

 

3

 

 

فیزیک

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

3

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله بودجه بندی که در اختیار شما قرار داده شده شامل کنکور، بودجه بندی کنکور 97 ریاضی و بودجه بندی کنکور 97 انسانی و نیز بودجه بندی کنکور تجربی می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش 

 

 

 

 

 

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز 

 

 

 

 

 

 


هدایت تحصیلی و انتخاب رشته

 

هدایت تحصیلی

 

 

 

هدایت تحصیلی به چه معناست ؟


هدایت تحصیلی، همانطور که از اسم آن مشاهده می کنیم به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف می باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. 

 

 

با توجه به رشد جمعیت و افزایش تمایل افراد به تحصیل در سطوح مختلف و تراکم و تنوع واحدهای درسی و ضرورت انتخاب مناسب مشاغل و حرفه‌ها و عوامل بسیار زیاد دیگر بحث هدایت تحصیلی پایه نهم از اهمیت بالا برخوردار است. 

 

 

 

 

 

هدایت تحصیلی پایه نهم


نظر دانش‌آموز: از دانش‌آموز نظرخواهی می‌شود و 10 درصد از 100 امتیاز کل به آن اختصاص دارد. 

 

 

نظر والدین: 5 درصد از امتیاز کل به آن اختصاص داده شده است. 

 

 

نظر تمام معلم‌های دوره‌ی متوسطه که 10 درصد کل را شامل می‌شود. 

 

 

نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای: سوالات آن طوری طراحی شده تا تمام ابعاد دانش‌آموزان و رغبت واقعی و توانمندی‌های شان را به طور کامل نشان دهد. این عامل 30 درصد از امتیاز کل است. 

 

 

نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی: 35 درصد مجموع امتیازهاست و با توجه به کارنامه‌های پایه‌ی هفتم و هشت و نهم، محاسبه می‌شود. 

 

 

نظر مشاور: با توجه به جمع‌بندی موارد بالا و صحبت با دانش‌آموز و خانواده‌اش انجام می‌شود و 10 درصد از این 100 امتیاز را شامل می‌شود 

 

 

 

 

 

 

 

 

رشته های هدایت تحصیلی


دانش آموزان می توانند بر اساس امتیاز هایی که کسب کرده اند و علاقه شان در یکی از رشته های هدایت تحصیلی پایه نهم از جمله شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کارودانش ادامه تحصیل دهند.

 

 

ü       در شاخه نظری دانش آموزان به یکی از رشته های ادبیات و علوم انسانی، معارف اسلامی و علوم تجربی و ریاضی وفیزیکهدایت خواهند شد. 

 

 

ü       در شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای مطابق با ضوابط مربوط دانش آموزان به یکی از زمینه ها ( صنعت ؛ کشاورزی و خدمات )، گروه و رشته مورد نظر هدایت خواهند شد. و در هنرستانهای موجود ثبت نام می کنند . 

 

 

ü       هدایت تحصیلی دانش آموزان واحدهای آموزشی بزرگسالان، ایثارگران، استعدادهای درخشان، استثنایی، داوطلبان آزاد و دانش آموزان تطبیقی همانند دانش آموزان عادی است. 

 

 

 

 

 

دانش آموزان ع زیز برای مشاهده سایت هدایت تحصیلی پایه نهم و دانلود فرم های هدایت تحصیلی نهم می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و یا از طریق شماره  9099072943 با مشاوران درخت دانش تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

فرم هدایت تحصیلی 

 

 

1) فرم توصیه نامه 

 

 

2) فرم زمانبندی 

 

 

 

 

 

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم از 20 تیرماه صادر می‌شود و دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند از طریق مدارس متوسطه اول نسبت به دریافت آنها اقدام کنند . برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت این فرم ها (هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم) بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

 

آموزش‌وپرورش امسال برای سامانه هدایت تحصیلی پایه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهیه کرده است که در فرم شماره 6 براساس بررسی‌های مشاوره‌ای، آزمون‌ هدایت تحصیلی استعداد و رغبت، نظر دانش‌آموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام می‌شود که  دانش آموز به کدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش برگه هدایت تحصیلی شماره 6 توصیه‌ای بوده و هیچ اجباری برای ورود به رشته خاص ندارد. 

 

 

 

 

 

فرم هدایت تحصیلی شماره7 که براساس نمرات سه سال دوره اول متوسطه تهیه شده، الویت‌های دانش‌آموز را به ترتیب در رشته‌های مختلف تعیین کرده است و براین اساس دانش‌آموزان به گروه‌های «الف»،«ب»، «ج» و «د» تقسیم شده‌اند که گروه «الف» در اولویت ثبت‌نام قرار دارد. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی در رشته تجربی اولویت «ج» را کسب کرده باید منتظر بماند دانش‌آموزان گروه‌های «الف» و «ب» ثبت‌نام کنند و اگر ظرفیت خالی ماند، می‌تواند رشته تجربی را انتخاب کند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش 

 

 

 

 

 

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم


 

 

با توجه به اینکه انتخاب رشته نهم 97-98 خیلی حساس می باشد، پیشنهاد مشاورین درخت دانش به شما متقاضیان و داوطلبان هدایت تحصیلی و همچنین به خانواده های این عزیزان پیشنهاد می کنیم که نگاهی متفاوت به انتخاب رشته نهم به دهم فرزندانشان داشته باشند، به این منظور که علاوه بر بازار کار رشته و زیرگروه مورد نظر علاقه و توانایی فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند.

سال تحصیلی 97-98 برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته یک سال متفاوتی خواهد بود چون که براساس اطلاعات منتشر شده از لحاظ انتخاب افراد شاهد افزایش ظرفیت هایی که اعلام شده هستیم.

برای هدایت تحصیلی هیچ گونه اجباری وجود ندارد و برای رشته هایی که علاقمندان آن زیاد هستند، افزایش ظرفیت وجود خواهد داشت تا اگر دانش آموزی قصد ورود به رشته ای را داشت، به تقاضای او پاسخ داده شود؛ چراکه با توجه به آمار تعداد کمی از دانش آموزان در رشته تحصیلی مورد علاقه خود مشغول به تحصیل هستند بنابراین سال نهم باید جدی گرفته شود.

 

زمان انتخاب رشته پایه نهم 97

 

پس از امتحانات خرداد کارنامه کتبی در اواخر خرداد صادر شده و پس از آن کارنامه فرم های هدایت تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان میتوانند برای ثبت نام به مدارس متوسطه دوم مراجعه کنند. فرآیند هدایت تحصیلی از 15 تیرماه به بعد آغاز شده و اعلام زمان مراجعه به مدارس برای دریافت فرم‌های هدایت تحصیلی پایه نهم پس از بررسی ظرفیت‌ رشته های تحصیلی دوم متوسطه از سوی مناطق مختلف صورت خواهد گرفت.

.

شرایط انتخاب رشته پایه نهم

 

هدایت تحصیلی و سایت انتخاب رشته پایه نهم می تواند اولین و مؤثرترین سرنوشت ساز هر فرد در زندگی تحصیلی و شغلی آینده او باشد. در تعریف کلی هدایت تحصیلی می توان گفت: هدایت تحصیلی پایه نهم 97-98 نشان دادن راه و روش انتخاب شاخه و رشته مورد علاقه با توجه به توانایی شخصی و علاقه هر فرد است. البته شرایط دیگری برای هر رشته و شاخه از جمله کسب حد نصاب یک نمره مشخص در دروس انتخابی هر رشته نیز در انتخاب تاثیر دارند. هر دانش آموز با توجه به نمراتی که به دست می آورد از طرف مشاوران آگاه اولویت بندی معرفی رشته های تحصیلی پایه نهم برای او انجام می گیرد. سپس دانش آموز با توجه به علاقه و توانایی خود می تواند یکی از رشته ها را برای تحصیل انتخاب نماید.

شاخه نظری شامل چهار  رشته های علوم تجربی. رشته ریاضی فیزیک و رشته ادبیات و علوم انسانی و رشته علوم و معارف اسلامی می باشد.

 

انتخاب رشته  فنی و حرفه ای در پایه نهم

 

دانش آموزانی که بیشتر علاقه به کار در آزمایشگاه و کارهای عملی دارند و علاقه زیادی به ریاضی  نداشته و ترجیح میدهند در دانشگاه در رشته ای مانند هنر یا کشاورزی یا رشته های صنعتی ادامه تحصیل دهند، می توانند زیرشاخه های رشته های فنی و حرفه ای را برگزینند. این شاخه شامل چهار رشته تحصیلی به شرح زیر است:

 

 رشته های زمینه هنر: افراد علاقه مند به تحصیل در یکی از رشته های هنرهای نمایشی، فرهنی ادبی، کارهای هنری در خانه و .. می توانند این رشته را برگزینند.

 رشته های زمینه کشاورزی: افرادی که علاقه به ادامه تحصیل در یکی از رشته های کشاورزی، امور دام و طیور، جنگل و مرتع، شیلات و ... دارند می توانند این رشته تحصیلی را برگزینند.

 رشته های زمینه خدمات: رشته های زمینه خدمات شاخه کار و دانش و افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از رشته های زمینه خدمات شاخه کار و دانش می توانند این رشته را برگزینند شامل: خدمات غذایی مانند کنترل مواد غذایی، خدمات اجتماعی مانند هتلداری و سیاحتی و ...

 

رشته های زمینه صنعت: رشته های زمینه صنعت کار و دانش و دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته هایی مانند برق، عمران، مکانیک، سرامیک و شیمی و ... می توانند این رشته تحصیلی را برگزینند

شاخه های رشته فنی و حرفه ای شامل چهار رشته تحصیلی به شرح زیر است.

 

 

  1. رشته های زمینه هنر
  2. رشته های زمینه کشاورزی
  3. رشته های زمینه خدمات
  4. رشته های زمینه صنعت

مشاوره تحصیلی درخت دانش

با توجه به اینکه سامانه انتخاب رشته پایه نهم به دهم از مهم ترین انتخاب های تحصیلی آدم می باشد پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی و انتخاب رشته خود از مشاورن مجرب و تخصصی درخت دانش راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. برای ارتباط با مشاوران درخت دانش می توانید با شماره گیری 9099072943 از طریق تلفن ثابت و بدون نیاز به کدگیری انتخاب رشته خود را با خیالی اسوده انجام دهید.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh

 


زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم

زمان ثبت نام تیزهوشان 97

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 97-98 مدارس تیزهوشان که در واقع همان مدارس سمپاد یا استعدادهای درخشان معروف است، زیر نظر مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اداره می شود. که به دلایل متنوعی از جمله بالا بودن سطح کیفیت آموزشی این مدارس و مهیا نمودن شرایط کشف استعداد و پرورش استعدادهای ویژه در هر دانش آموزو ایجاد حس رقابت و تلاش در جهت بالا بردن معلومات در دانش آموزان این مدارس حائز اهمیت می باشد.و به همین دلیل خانواده هایی که توانایی خاصی را در فرزندان خود دریافته اند، تمایل دارند که فرزندان خود را در مدارس تیزهوشان ثبت نام نمایند. تا به این وسیله تلاشی در جهت پیشرفت تحصیلی آنها فراهم کرده باشند.

 جهت ورود به این مدارس هر ساله در دو سطح ششم به هفتم و نهم به دهم آزمون ورودی برگزار می شد و دانش آموزانی که استعداد تحصیلی و تحلیلی بیشتری در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان داشتند پذیرفته می شدند. اما در اواخر سال 96 مرکز پرورش استعدادهای درخشان اعلام نموده است که برای کاهش استرس در بین دانش آموزان پایه ششم به هفتم آزمون حذف شده است و فقط آزمون برای دانش آموزان مقطع نهم به دهم در سال 97-98 برگزار می شود. ضمنا زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97-98 ادغام شده و فقط یک بار آزمون برگزار می شود. بر حسب نمره اکتسابی آزمون دانش آموزان شرایط مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی مشخص خواهند شد.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم ابتدایی 97 

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نیمه اول اردیبهت خواهد بود و به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود ، داوطلبان می توانند از یک هفته قبل از آزمون و با مراجعه به سایت تیزهوشان کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را دریافت نمایند. 

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 97-98

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان97-98  معمولا هر سال بعد از تعطیلات عید و از تاریخ 20 فروردین به بعد شروع خواهد شد. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان97 در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم انجام میشد اما سال تحصیلی 97-98 فقط در یک مقطع و در پایه نهم به دهم انجام خواهد شد.

زمان آزمون تیزهوشان در پایه ششم به هفتم برای سال تحصیلی 97-98 حذف خواهد شد و همچنین ثبت نام مدارس نمونه با تیزهوشان تجمیع شده است.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97-98

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97 برای پایه نهم به دهم در حدود دو تا سه ماه بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان می باشد. دانش آموزان با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند نسبت به دریافت نتایج آزمون تیزهوشان اقدام نمایند. در صورت مواجه با هر گونه مشکل یا سوال در روند مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 خود یا فرزندتان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی درخت دانش تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره تلفنی ما بهرمند گردید.

 

 

 

 

 

 


راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش


شماره تماس: 9099072943


کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh


اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش