سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران

رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران

رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران

رشته حقوق ( رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران)

رشته حقوق یکی از رشته های علوم انسانی می باشد توانایی های فردی لازم برای یک دانشجوی حقوق عبارتند از جسارت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوب لازمه موفقیت در این رشته است. ممکن است که بدست آوردن لیسانس حقوق کار دشواری نباشد اما حقوقدان شدن بسیار مشکل است. چرا که علم حقوق امروزه با جامعه شناسی، روان شناسی و علم فلسفی آمیخته شده است و یک حقوقدان باید از این علوم اطلاعات کافی داشته باشد.

در حال حاضر به دلیل توسعه این رشته و تعداد زیاد فارغ التحصیلان آن که از دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وارد بازار کار می شوند، یافتن کار مناسب برای فارغ التحصیل لیسانس و دشواری های توام است بخصوص متقاضیانی که علاقه مند به کار خاصی مثل وکالت در این رشته هستند، محدودیت هایی مواجه می شوند اما در این کل یک دانشجوی علاقه مند می تواند پس از گواهی لیسانس و شغل های متنوعی مثل وکالت دعاوی دادگستری، مشاور حقیقی بانک ها، شهرداری ها، شرکت ها و وزارت خانه ها و سردفتری وزارت اسناد رسمی بپردازد.

پذیرش بدون کنکور ( رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران )

در سالهای اخیر پذیرش دانشجو بدون کنکور توسط دانشگاه آزاد انجام می گیرد و دانشجویان با توجه به رشته مورد علاقه و محل مورد تقاضا اقدام به ثبت نام در آن می کنند. رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران هم در برخی از واحدهای دانشگاههای آزاد تهران بدون کنکور دانشجو می پذیرد. داوطلبان برای ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران می توانند در اولین مرحله وارد سایت azmoon.org بشوند و و دفترچه ی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را دانلود کرده و مطالعه نمایند. در ادامه به دانشگاههای اراِه دهنده رشته حقوق بدون کنکور آزاد تهران و کد رشته آن پرداخته می شود.

کد رشته کد محل محل دانشگاهی جنسیت

20803 228 تهران غرب زن و مرد

20803 559 رباط کریم زن و مرد

20803 298 پرند زن و مرد

راههای ارتباطی با مشاوران مجرب درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

منبع : درخت دانش

 


فرایند جذب هیئت علمی

فرایند جذب هیئت علمی

فرایند جذب هیئت علمی

آشنایی با فرایند جذب هیئت علمی دانشگاهها و مراکز و موسسات آموزش عالی

هر ساله در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور نسبت به جذب اعضای هیئت علمی اقدام می شود. جذب این افراد به صورت یک فرایند کلی انجام می گیرد و افراد جذب شده به هیئت علمی دانشگاه افزوده می شوند و در دانشگاه یا موسسه آموزشی مشغول به کار می شوند.

به طور کلی مراحل و فرایند جذب هیئت علمی دارای مراحل زیر می باشد :

1- اعلام نیاز 2- فراخوان 3- جذب دانشگاه مرحله اول 4- استعلام و تحقیق 5- جذب دانشگاه مرحله دوم 6- اعلام نظر به هیئت مرکزی

مرحله اعلام نیاز : مرحله نخست از فرایند جذب هیئت علمی دانشگاهها ثبت نیاز می باشد. دانشگاهها در این مرحله پس از ثبت نیاز و اعلام شرایط اختصاصی دفتر نظارت ، درخواست های نیاز را بررسی نموده و تعداد مورد تایید را مشخص می نمایند. موسسات و دانشگاهها با توجه به افراد مشخص شده ف اعلام نیاز خود را نهایی می کنند.

در شروع فراخوان دانشگاهها با توجه به تعداد نفرات مورد نیاز اعلام فراخوان می نمایند.

بعد از تخصیص و شروع فراخوان متقاضیان به ترتیب نسبت به ثبت اطلاعات ، واریز وجه و تعیین اولویت اقدام می کنند. سپس با توجه به شرایط تعیین شده برای اولویت ها پالایش اتوماتیک انجام می گیرد.

مرحله بعدی فرایند جذب هیئت علمی مرحله اول جذب دانشگاه می باشد. در این مرحله برای دانشگاهها دسترسی به پرونده متقاضیان ایجاد شده تا بررسی اولیه صورت پذیرد. پس از آن اصل مدارک متقاضی را دریافت می کنند.

در مرحله استعلام و تحقیق پرونده های مورد تایید کارگروه علمی و هیئت جذب براب بررسی بیشتر به مرحله استعلام و تحقیق فرستاده می شود.

نتیجه استعلام و تحقیق به جذب دانشگاه مرحله دوم می رسد تا در کارگروه عمومی بررسی و پس از تایید هیئت اجرایی ، پرونده در دبیرخانه مرکزی جذب پذیرش ، از نظر علمی و عمومی مورد بررسی قرار می گیرد و در هیئت مرکزی برای آن رای صادر می گردد و به موسسه یا دانشگاه ابلاغ می گردد.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

منبع : درخت دانش


اعضاء هیئت علمی

اعضاء هیئت علمی

اعضاء هیئت علمی دانشگاه عنوان کلی برای مدرسان دانشگاه است که به مرتبه های اصلیِ مربی ( Instructor) )، استادیار (Assistant Professor) ، دانشیار (Associate Professor) و استاد ( Professor ) یا «استاد تمام» (Full Professor) تقسیم می‌شود.

اعضاء هیئت علمی در ایران به دو دسته? هیئت علمی آموزشی و هیئت علمی پژوهشی تقسیم‌بندی می‌شود. عضو هیئت علمی پژوهشی، به‌صورت موظف تدریس انجام نمی‌دهد و به امور پژوهشیِ صِرف می‌پردازد (در پژوهشگاه‌ها بسیار رایج است)؛ ولی عضو هیئت علمی آموزشی، علاوه بر امور پژوهشی، موظف است ساعاتی در هفته را (بین 10 تا 16 ساعت، بسته به مرتبه? علمی و بعضی معیارهای دیگر) به امور آموزشی بپردازد.

در حال حاضر تمامی اعضاء هیئت علمی دانشگاهها از مقطع دکتری انتخاب می گردند و برای انتخاب آنها با توجه به نیاز دانشگاهها فراخوان توسط دانشگاهها انجام می گیرد. همچنین فارغ التحصیلان دکتری با ارسال رزومه خود به دانشگاهها می توانند نسبت به جذب در هیئت علمی دانشگاههای مد نظر امیدوار باشند.

در حال حاضر در بیشتر دانشگاههای کشور روند جذب اعضاء هیئت علمی به صورت زیر می باشد :

  • تعیین ظرفیت استخدامی اعضای هیات علمی
  • جمع آوری نیازهای دانشکده ها
  • تعیین اولویتهای استخدامی دانشگاه
  • تشکیل جلسه تصمیم گیری جهت نهائی کردن نیازها و فراخوان با توجه به اولویت ها
  • اعلام، نیازها به وزارت متبوع
  • اعلام آگهی فراخوان توسط وزارت متبوع
  • دریافت مدارک متقاضیان استخدام
  • بررسی اولیه مدارک متقاضیان و حذف افراد فاقد شرایط براساس آیین نامه
  • ارجاع مدارک به کار گروه های بررسی صلاحیت علمی و صلاحیت عمومی
  • بررسی مدارک توسط کارگروههای صلاحیت علمی و عمومی براساس ضوابط آئین نامه ای (امتیازبندی،مصاحبه و…..)
  • تشکیل جلسه هیات اجرای جذب دانشگاه و نهائی شدن پذیرفته شدگان براساس ضوابط
  • اعلام نتیجه نهائی هیات اجرائی جذب بصورت محرمانه به وزارت متبوع
  • اعلام نتیجه نهائی به داوطلبین پس از تائید هیات مرکزی جذب
  • صدور حکم پیمانی برای پذیرفته شدگان

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

منبع : درخت دانش


شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب هیات علمی مورد نیاز دانشگاه ها باید از طریق برگزاری فراخوان جذب و به صورت سراسری باشد. بنابراین دانشگاه آزاد برای تامین عضو هیأت علمی خود ملزم به برگزاری فراخوان جذب هیات علمی است و متقاضیان باید مسیر فراخوان را برای عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد طی کنند.

شرایط شرکت و شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

نکته ای که باید به آن توجه داشت، تمایز بین شرایط شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد (یا به عبارتی شرایط ثبت نام) با شرایط پذیرش به عنوان عضو هیات علمی این دانشگاه است. به عبارتی ممکن است شما شرایط ثبت نام در فراخوان را داشته باشید اما از شرایط لازم برای عضویت در هیات علمی این دانشگاه، برخوردار نباشید.

اجمالا می توان گفت که شرایط ثبت نام درفراخون، کلی تر و آسانتر است ضمن این که به صورت مطلق بر شخص داوطلب تمرکز دارد؛ در حالی که شرایط قبولی و پذیرش نهایی، جزئی تر و دقیق تر بوده و در رقابت با سایر داوطلبان معنا می یابد.

شرایط کلی شرکت در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

بر اساس آگهی جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد که در سال 94 منتشر شده است، مهمترین شرایط ثبت نام در فراخوان جذب شامل این موارد است:

1- همخوانی رشته تحصیلی متقاضی در دو مقطع آخر تحصیل

2- همخوانی رشته تخصصی و شرایط متقاضی با اعلام نیاز درج شده در سامانه جذب دانشگاه آزاد

تبصره : درصورتیکه گرایش تخصصی متقاضی مشخص نباشد همخوانی رشته و گرایش تخصصی متقاضیان توسط کارگروه توانایی علمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

3- رعایت شرط سنی لازم (بر حسب آخرین مقطع تحصیلی می تواند حداکثر 35 تا 45 سال باشد).

4- گذراندن امتحان جامع با موفقیت در هنگام ثبت نام ( ویژه دانشجویان دوره دکتری).

5- داشتن حداقل معدل لازم (بر اساس مقطع تحصیلی حداقل معدل 16 تا 17 قابل قبول است ).

شرایط جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

اکنون فرض بر این است که شرایط ثبت نام در فراخوان را داشته اید و ثبت نام کرده اید. پس از آن لازم است تا شرایط جذب هیات علمی  دانشگاه آزاد درباره شما مورد بررسی قرار گیرد. (شرایطی از قبیل وضعیت فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و صلاحیتهای عمومی).

این کار در دوجلسه مجزا (یکی برای بررسی شرایط علمی و دیگری برای بررسی شرایط عمومی شما) انجام می شود. در این جلسات که از آن تحت عنوان “کارگروه” یاد می شود، داوران بر اساس شاخصهای از پیش تعیین شده، شرایط جذب هیات علمی را در مورد شما بررسی می کنند و به شما امتیاز می دهند.

بالاترین امتیاز در بین داوطلبان موفق به عضویت در هیات علمی خواهد شد.

نکاتی در خصوص کارگروه های دوگانه

در کارگروه بررسی توانایی علمی، 18 شاخص کلی (نظیر فعالیتهای پژوهشی، سوابق آموزشی و علمی، سطح معدل، تسلط به زبان خارجی، کیفیت دانشگاه محل تحصیل در مقاطع مختلف و…) بررسی می شود. ممکن است همه این شاخصها مربوط به رشته شما نباشد (تعداد اندکی از آن به رشته های علوم انسانی و پزشکی مربوط است) اما اطلاع از آنها باعث آمادگی قبلی و تدارک مستندات لازم خواهد بود. در کارگروه بررسی صلاحیت عمومی نیز 17 شاخص دیگر ( قدرت بیان، پوشش ظاهری ، سوابق فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی، اعتقادات داوطلب و…) بررسی می شود که همه این موارد در مورد شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

منبع : درخت دانش


جذب هیأت علمی پیام نور

 

جذب هیأت علمی پیام نور

با توجه به گستردگی واحدهای دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، موضوع جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور و تدریس در این دانشگاه می تواند مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به شغل هیات علمی باشد. از این رو در این بخش نگاهی خواهیم داشت به جذب هیأت علمی پیام نور و جزئیات بیشتری از تدریس در دانشگاه پیام نور .

آشنایی با دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در سال 1367 پس از تجمیع امکانات دانشگاه آزاد ایران و ابوریحان بیرونی، به عنوان تنها دانشگاه آموزش باز و از دور در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر دارای 495 مرکز و واحد در سراسر کشور است که به شکل استانی در 31 استان ساماندهی شده‌اند و نیز دارای یک مرکز برون مرزی تحت نام دفتر برنامه ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل است که در سازمان مرکزی مستقر می‌باشد.

دانشگاه پیام نور در سال گذشته، براساس تولیدات پژوهشی اعضای علمی و بنا به اعلام مؤسسه‌ ISC، در رتبه‌ نهم دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفت. همچنین در رده‌بندی دانشگاه‌های برتر در حوزه‌ علوم انسانی هم دانشگاه پیام نور در مرتبه‌ یازدهم واقع شد

شیوه های جذب هیأت علمی پیام نور

جذب هیأت علمی دانشگاه پیام نور و تدریس در این دانشگاه به سه روش عمده انجام می شود :

الف- استخدام به صورت عضو هیات علمی و طرح سربازی

ب- جذب بصورت بورس

ج- جذب در قالب حق التدریس

جزئیات هر یک از این روشها بدین قرار است:

الف- استخدام به صورت عضو هیات علمی و طرح سربازی: در این روش، برای جذب در دانشگاه پیام نور باید در فراخوان جذب وزارت علوم شرکت کنید و در سامانه جذب هیات علمی رضوی ثبت نام کنید

این روش مشابه روش جذب داوطلبان در سایر دانشگاههای دولتی، دانشگاه های غیر انتفاعی غیر دولتی و دانشگاه های وابسته به دستگاههای اجرایی (دانشگاههایی همچون امام صادق(ع)، صنعت نفت،علوم انتظامی، علوم قضایی، فرهنگیان، محیط زیست، علوم اسلامی رضوی، منابع طبیعی رامین و…)است و اصلی ترین و گسترده ترین روش جذب هیات علمی محسوب می شود. بنابراین از اهمیت بیشتری نسبت به سایر روشها برخوردار است.

ب- جذب بصورت بورس: متقاضیان دریافت بورس از طریق فراخوان­های سالانه وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، ثبت­ نام می­نمایند. طبق اعلام مرکز جذب دانشگاه پیام نور، امکان تامین بخشی از نیازهای دانشگاه پیام نور از این طریق نیز وجود دارد. (که البته با توجه به سوابق موجود، به نظر نمی رسد چندان قابل توجه باشد).

ج- جذب در قالب حق التدریس: دانشگاه پیام نور در رشته هایی که با محدودیت جذب عضو هیات علمی روبروست، از همکاری مدرسان حق التدریس استفاده می کند.

در این روش برای ساماندهی درخواست های همکاری حق التدریس، از سامانه جذب اساتید مدعو استفاده می شود. این سامانه برای هر استان به صورت مجزا در نظر گرفته شده و مستقل عمل می کند.

منبع : درخت دانش