سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بودجه بندی کنکور تجربی97

بودجه بندی کنکور تجربی97

اکثر داوطلبان در بودجه بندی کنکور 97 برای همه مباحث و همه سوالات کنکور 97 به یک اندازه ارزش قائل می شوند،یعنی به همه سوالات به یک اندازه اهمیت می دهند. در حالی که دانش آموزانی موفق می شوند که همه دروس و مباحث آن را به ترتیب اولویت ارزش گذاری کنند. 

ارزش مباحث در جدول برنامه ریزی کنکور را چگونه مشخص کنیم؟

وقتی راجع به ارزش و اهمیت مباحث در بودجه بندی کنکور صحبت می کنیم، منظور ما ارزش مبحث از دیدگاه طراح سوال است،ممکن است مبحثی برای شما بسیار جذاب و مهم باشد، اما از نظر طراح سوال موضوع بی اهمیتی است،پس ارزش هر مبحث، به سوال خیز بودن آن بستگی دارد.

 

نکاتی در تشخیص ارزش مباحث در برنامه ریزی درسی97:

 

مهم ترین نکته در تشخیص مهم بودن مبحث برنامه ریزی تحصیلی97، باید بفهمیم کدام بخش از کتاب اهمیت دارد و منابع کنکور 97 کدام اند؟ فهمیدن این نکته بستگی به تکرار آن مبحث در سوالات کنکور 97 دارد. مبحثی مهم است که درصد بیشتری از سوالات کنکور 97 را به خود اختصاص دهد. به عنوان مثال مبحث مشتق و کاربرد، 5 تا 6 سوال را در بودجه بندی کنکور تجربی به خود اختصاص داده است. این باور بی شک اشتباه است،  “مباحثی که در برنامه ریزی کنکور نیامده است بی اهمیت است” این باور که اما وقتی زمان شما محدود است و روی مباحث تسلط کامل را دارید، سراغ مباحث بی اهمیت در جدول برنامه ریزی کنکور نروید.

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی97:

 

در بودجه بندی درس فیزیک چند نکته قابل ذکر است:

 

مبحث نور هندسی:

از این مبحث در 10سال اخیر به یک اندازه سوال طرح می شود.

مبحث نوسان، موج های مکانیکی و صوت:

این مباحث بسیار مهم است. زیرا در 10 سال اخیر در کنکور 5 تا 6 سوال را به خود اختصاص داده است.

مبحث انرژی فیزیک 1:

این مبحث از کم اهمیت ترین مباحث در کنکور بوده اند.

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی97:

 

در بودجه بندی  ریاضی 97چند نکته قابل ذکر است:

 

مباحث معادلات مشتق و کاربرد آن، هندسه 1:

این مباحث از با اهمیت ترین مباحث کنکور تجربی است و تعداد سوالات آن 4 الی 6 سوال در کنکور می باشد.

مباحث معادله مثلثاتی، آنالیز ترکیبی، رشد و نزول:

این مباحث از کم اهمیت ترین مباحث در کنکور می باشد.

بودجه بندی  زیست کنکور تجربی97:

 

در بودجه بندی  زیست 97 چند نکته قابل ذکر است:

 

مباحث گردش مواد و ژنتیک:

این مباحث از بیشترین اهمیت در کنکور برخوردارند و 2 الی 4 سوال را به خود اختصاص می دهند.

مبحث مولکول زیستی:

از این مبحث در بودجه بندی کنکور تجربی97، 5 سال اخیر سوالی مطرح نشده است.

نکته: بودجه بندی کنکور 97 تجربی بعد از برگزاری کنکور اعلام خواهد شد.

 

بودجه بندی عمومی کنکور 97:

دروس عمومی شامل بودجه بندی ادبیات97، بودجه بندی عربی97، بودجه بندی دین و زندگی 97و بودجه بندی زبان انگلیسی 97 می باشد. این دروس برای داوطلبان تمام رشته ها با اهمیت است.

 

چرا باید به بودجه بندی  کنکور 97 توجه کنیم؟

 

آگاهی از نوع سوالات و بودجه بندی 97، شما را به سمت برنامه ریزی درسی  و هدفمندی بهتر هدایت می کند.

بیشتر دانش آموزان وقت خود را صرف دروس اختصاصی می کنند،بنابراین به خواندن دروس عمومی رغبتی نشان نمی دهند،در صورتی که با کسب ترازهای کنکور97 خوب در دروس عمومی 97می توانند به بهتر شدن رتبه خود کمک کنند.

جهت دهی صحیح و کیفیت مطالعه شما نیز با توجه کردن به بودجه بندی سوالات افزایش می یابد.

برای پاسخگویی به دروس عمومی باید به تعداد سوالات و مهلت زمان پاسخگویی آن توجه ویژه داشته  باشید.

درس ادبیات عمومی کنکور97 ضریب 4 دارد و دارای 25 سوال می باشد.مهلت زمان پاسخگویی به سوالات درس ادبیات 18 دقیقه می باشد.

درس دین و زندگی  کنکور97 ضریب 3 دارد و دارای 25 سوال می باشد،مهلت پاسخگویی به این درس 17 دقیقه می باشد.

درس های عربی و زبان هر دو به طور جداگانه در کنکور دارای 25 سوال می باشد و ضریب آن ها 2 می باشد،مهلت پاسخگویی به هرکدام از این دو درس 20 دقیقه می باشد.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوره تحصیلی درخت دانش:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 

 


بهترین منابع عمومی کنکور97 رشته های نظری

بهترین منابع عمومی کنکور97

بیشتر داوطلبان کنکور سراسری97، دروس اختصاصی کنکور 97 را بیشتر مورد توجه قرار داده و زمان بیشتری صرف مطالعه این دروس می نمایند ولی لازم به ذکر است که دروس منابع عمومی کنکور 97 نقش بسیار سرنوشت سازی در تعیین رتبه و تراز کنکور97 دارند و خبر خوب این است که این دروس احتمال قبولی شما در کنکور 97 را تا چند برابر افزایش می دهند، بنابراین وقت مناسبی را به مطالعه این دروس اختصاص دهید. در کنار دروس تخصصی، هر روز زمانی را برای تست زدن دروس عمومی در نظر بگیرید. دراین مقاله سعی میکنیم بهترین منابع کنکور تجربی97، منابع کنکور ریاضی97، منابع کنکور علوم انسانی،منابع کنکور هنر97 وهمچنین بهترین منابع کنکوز زبان 97 برای دروس عمومی را مورد برسی قرار دهیم.

بهترین منابع زبان و ادبیات فارسی

از ادبیات هر ساله 25 تست مطرح مى شود که ضریب هر تست(یا درس ادبیات)برابر 4 است که کلا 100 امتیاز (100=25*4) را شامل مى شودو این هم در بودجه بندی تجربی97 و همچنین بودجه بندی ریاضی97 یکسان است.  

از این 25 تست هر ساله 3 تست از    ” لغت ” طرح مى شود که 1 تست لغت از کتاب سال دوم و 1تست از سال سوم و 1 تست دیگر از کتاب سال چهارم مطرح میشود. 

دو تست همواره از “املا “مطرح مى شود. و 3 تست از “تاریخ ادبیات “مطرح مى شود که یکى از دوم و یکى از سوم و تست آخر از سال چهارم مطرح مى شود. 

سه تست از” آرایه “هر ساله طرح مى شود و 5 تست از درس “زبان فارسى” مطرح مى گردد که شامل تک واژه و جمله و ویرایش می باشد. 

9تست دیگر باقى مى ماند که بسیار مهم است و از “قرابت معنایى” مطرح مى شود که یک بیت در صورت تست مطرح مى شود و در گزینه ها 4 بیت دیگر داده مى شود و دانش آموز باید تشخیص دهد که بیت صورت تست با کدام بیت از گزینه ها نزدیکى(یا قرابت) معنایى دارد و معمولا 3 تست از کتاب سال دوم و 3 تست از کتاب سال سوم و 3 تست هم از کتاب سال چهارم مطرح مى شود. 

بهترین منبع تست کنکور 97 براى درس ادبیات کُتب ذیل مى باشد:

 

  • ادبیات موضوعى گاج
  • ادبیات خیلى سبز

 

 

 

بهترین منابع عربی 97

 

برای دانش آموزان ضعیف : سیر تا پیاز یا گاج سبز محوری منابع مناسبی میباشند.

 

برای دانش آموزان طیف متوسط و قوی: گاج کامل جامع و یا عربی جامع خیلی سبز

 

در صورتی که دانش آموزی در این درس بسیار قوی میباشند میتواند از بانک تست گاج و یا نشر الگو استفاده کنند . در حال حاضر این منابع را به دانش آموزان توصیه نمیکنیم تا خودشان را با کتاب های معمول بازار تست بکنند.

 

بهترین منابع دین و زندگی97

 

برنامه ریزی  کنکور سراسری 97 و بودجه بندی کنکور97 برای کسب درصد بالا در این درس اول باید کتاب درسی رو خیلی خوب بلد باشید. فراموش نکنید که بخش عمده تست های این درس از آیات این درس هست و باید تسلط خوبی رو آرایه ها داشته باشید.

برای این درس یک منبع کمک درسی از گاج وجود داره که کاملاً حرفه ای کار کرده. آیات رو به خوبی بررسی و تشریح کرده و تست های حرفه ای رو در خود جای داده. میکرو دین و زندگی گاج.

 

بهترین منابع زبان انگلیسی 97

 

در جدول برنامه ریزی کنکور97 بسیاری از دانش آموزان متأسفانه روش مطالعه کنکور 97 صحیح زبان انگلیسی برای کنکور را نمیدانند و زمانیکه به سراغ منابع عمومی کنکور97، منابع اختصاصی کنکور 97 میروند دچار مشکل در تست زنی میشوند. حتمأ منبع مناسب با سطح خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

برای دانش آموزان ضعیف : انتشارات تاجیک و خط سفید منابع مناسبی میباشند.

 

برای دانش آموزان طیف متوسط و قوی: مبتکران یا خیلی سبز

 

در صورتی که دانش آموزی در این درس بسیار قوی میباشند کتاب جناب آقای کیاسالار از انتشارات شبقره میباشد.

 

ریدینگ و کلوز : سطح متوسط و استارتر : end reading  انتشارات خیلی سبز    سطح قوی : از متن نترسیم انتشارات شبقره

 

 ضرایب دروس عمومی:

 

جدول ضرایب دروس اختصاصی 97و جدول ظرایب دروس عمومی در کنکور ریاضی ، کنکور تجربی ، کنکور انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان


ضرایبمواد امتحانی
  زبان و ادبیات فارسی   4
عربی
2
دین و زندگی
3
زبان انگلیسی
2



برنامه ریزی درسی کنکور سراسری 97

 

مشاوران متخصص و مجرب درخت دانش با ارائه پلن های برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه در مسیر موفقیت کنکور سراسری پشتیبان شما خواهد بود.

 

شما می توانید از طریق تلفن ثابت بدون کد گیری با شماره 9099072943 تماس گرفته و برنامه جامع کنکور سراسری 97 ،(منابع کنکور ریاضی97) مخصوص خودتان را دریافت کنید.

 

تلاش و همت عالی از شما و برنامه ریزی هوشمندانه از ما

 

    راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوره تحصیلی درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 

 


جواب نیمه متمرکز96

جواب نیمه متمرکز96

فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های تحصیلی اعلام نتایج نیمه‌متمرکز آزمون سراسری سال 1396 در روز 24 مهرماه منتشر شد.

نتایج آزمون رشته‌ های تحصیلی نیمه‌متمرکز 96 علوم ورزشی یا انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش سایر رشته‌های تحصیلی آزمون نیمه‌متمرکز سراسری سال 1396 (دوره‌های روزانه، شبانه «نوبت دوم» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور) به همراه ‌فهرست ‌اسامی ‌و ‌شماره‌ داوطلبی‌ معرفی‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور تا چند برابر ظرفیت نیمه متمرکز هر رشته،نتایج نیمه متمرکز دانشگاه، نتیجه نیمه متمرکزو...از طریق سایت اینترنتی این سازمان در روز 24 مهرماه منتشر شد.

معرفی‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور لازم است با توجه به برنامه‌ زمانی اعلام ‌شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست معرفی‌شدگان این قبیل رشته‌ها منتشر خواهد شد، برای شرکت در مراحل مختلف گزینش رشته یا رشته‌های مربوط اقدام کنند.

هر گونه تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط در نتیجه نهایی داوطلبان ذینفع اعمال شده است.

داوطلبان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی در روز 24 مهرماه جواب رشته های نیمه متمرکز کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

 

.ناگفته نماند کسانی که الان در یک رشته محل متمرکز ثبت نام نیمه متمرکز 96کرده اند و امروز نام خود را در بین معرفی شدگان می بینند فعلا نیازی نیست که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند. این افراد می توانند در کلیه مراحل گزینش و استخدام و مصاحبه شرکت کنند و درصورتی که اسمشان در لیست معرفی شدگان نهایی باشد آنزمان باید از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند و از بهمن ماه در رشته محل نیمه متمزکز ثبت نام نمایند و درهرصورت از تحصیل از دانشگاه متمرکزی که مهر ماه در آن قبول شده اند منع می شوند.

پس دانشجویانی که الان در ترم یک  دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دانشجو شده اند و اسمشان را در لیست چندبرابر ظرفیت پیدا می کنند عنایت داشته باشند تنها در صورتی مراحل مصاحبه نیمه متمرکز و معاینات و گزینش را دنبال کنند که مطمئن هستند در صورت قبولی در رشته محل نیمه متمرکز دیگر تمایلی به ادامه تحصیل در رشته متمرکز محل فعلی شان ندارند. درضمن شروع کلاس های رشته محل های نیمه متمرکز از بهمن ماه خواهد بود.

شیوه ی پذیرش نیمه متمرکز

 

 

روش گزینش نیمه متمرکز، روشی است که اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیمه متمرکز کنکور سراسری به صورت قطعی و در یک مرحله اعلام نمی شود. برای رشته هایی نیمه متمرکز که نیاز به اقدامات دیگری نظیر مصاحبه نیمه متمرکز ، معاینه، آزمون عملی نیمه متمرکز کنکور سراسری و یا علمی جداگانه دارد، بعد از اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ومتمرکز و از بین آن دسته از داوطلبان نیمه متمکز که کد اینگونه رشته ها را انتخاب کرده و در اولویت انتخابی قبل از این کدها در رشته متمرکز 96پذیرفته نشده اند، به صورت چند برابر ظرفیت گزینش صورت می گیرد.

 

اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون علمی و یا عملی اعلام می شود. در گزینش نهایی هر یک از رشته های نیمه متمرکز علاوه بر نمرات آزمون، نتایج مراحل فوق مربوط به هر رشته نیز ملاک قرار داده می شود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام می شود.

 

پس از انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز، فهرست اسامی معرفی شدگان متمرکز هر یک از کدرشته های نیمه متمرکز تا چند برابر ظرفیت هر رشته با توجه به نمره کل از بین داوطلبانی که کد رشته یا کد رشته های مذکور را انتخاب کرده اند استخراج و اعلام خواهد شد.

تبصره: آن دسته از داوطلبانی که در کد رشته متمرکز انتخابی، قبل از کد رشته های نیمه متمرکز پذیرفته شوند، در ردیف واجدین شرایط رشته های نیمه متمرکز به منظور استخراج فهرست معرفی شدگان رشته یا رشته های نیمه    ‎متمرکز قرار نمی گیرند.

گزینش نهایی در هر رشته بر اساس نمره کل اکتسابی مربوط و با توجه به نتایج مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و یا علمی و نتیجه بررسی صلاحیت   ‎های عمومی داوطلبان توسط ارگان ذیربط، انجام و فهرست اسامی قبول شدگان نهایی استخراج و اعلام خواهد شد.

 

پذیرفته شدن داوطلب نیمه متمرکز پس از موفقیت در مصاحبه و معاینه و یا آزمون عملی و گزینش نهایی در هر یک از رشته های تحصیلی نیمه متمرکز دوره های روزانه، به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی برای وی محسوب می شود.

در صورتی که برای مراحل گزینش رشته یا رشته های نیمه متمرکز معرفی شده اقدام کنند و در مراحل مختلف گزینش رشته نیمه متمرکز یا رشته های مذکور پذیرفته شوند و فهرست اسامی آنان جزو پذیرفته شدگان نهایی رشته نتایج نیمه متمرکز اعلام شود، قبولی قبلی آنان در رشته متمرکز لغو گردیده و با آنان همانند دانشجویان انتقالی رفتار خواهد شد.

نکته مهم: به آن دسته از داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز شرایط خاص و یا رشته های دارای تعهد (مانند رشته های بومی) قرار می گیرند، توصیه می شود از ادامه شرکت در مراحل مصاحبه، آزمون علمی و یا عملی رشته های نیمه متمرکز خودداری کنند. بدیهی است چنانچه پذیرفته شدگان رشته های متمرکز دارای تعهد، در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های نیمه متمرکز قرار گیرند، مطابق مفاد سند تعهد محضری اخذ شده با آنان رفتار خواهد شد.

نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز حدودا در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه اعلام می شود، بنابراین پذیرش دانشجو و آغاز تحصیل برای رشته های تحصیلی نیمه متمرکز از نیمسال دوم (بهمن ماه) خواهد بود.

پرسنل رسمی هر یک از وزارتخانه ها، سازمان‎ها و ارگان‎مؤسسات آموزش عالی وابسته به آنها در آزمون سال جاری به روش نیمه متمرکز دانشجو می پذیرند، در صورتیکه تا تاریخ 29 /12/1391 حداقل سه سال تمام سابقه خدمت رسمی در وزارتخانه ، سازمان و ارگان ذیربط داشته و نام و شماره کد وزارتخانه یا سازمان و یا ارگان محل خدمت خود را هنگام ثبت نام آزمون سراسری مشخص کرده باشند، با امکان قبولی تا چهار برابر، نسبت به سایر داوطلبان گزینش و معرفی خواهند شد.

معرفی رشته های نیمه متمرکز به عنوان قبولی نهایی محسوب نمی شود و داوطلبانی که مراحل مختلف مصاحبه، معاینه و آزمون عملی را با موفقیت طی نمایند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی به عنوان قبولی توسط این سازمان اعلام نتایج شوند پذیرفته شده رشته نیمه متمرکز هستند.

 

روش گزینش دانشجو در کد رشته محل هایی که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیمه متمکز است

 

 

بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی، پذیرش در تعدادی از کد رشته محل های دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد.

پذیرش در تمام کد رشته های تحصیلی فوق که صرفا با اعمال سوابق تحصیلی صورت می گیرد، به روش متمرکز خواهد بود. در این روش فقط معدل کتبی دیپلم داوطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می شود.

در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط وی (از نظر سهمیه، بوم و ...) و بر اساس معدل کتبی دیپلم، به اولین کد رشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد (در مقایسه با سایر داوطلبانی که شرایط مشابه وی را دارند)، در صورت وجود ظرفیت معرفی می شود. به منظور اعلام اسامی پذیرفته شدگان، اقدامات زیر انجام می گردد:

 

 

  • بررسی کدرشته های انتخابی داوطلبان و ذخیره کردن آنها به همراه سایر اطلاعات آنان
  • تعیین نقطه یا اولویت قبولی هر داوطلب با توجه به شرایط و وضعیت وی (از هر لحاظ) و مقایسه ای که بین هر داوطلب با دیگر داوطلبان با وضعیت مشابه وی انجام می گیرد.
  • اعلام اسامی پذیرفته شدگان

 

 

 

 

تبصره: از آنجا که پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی ، انسانی و ....) متفاوت است، لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 


زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 96

ثبت نام بدون کنکور پیام نور96

 

استقبال از دانشگاه پیام نور در چند سال گذشته و مخصوصا با برداشتن شرط آزمون ورودی بدون کنکور پیام نور، رشد خیره کننده ای داشته است . ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور همواره یکی از انتخاب های اول داوطلبانی بوده که وقت کمتری برای شرکت در کلاس های دانشگاه پیام نور دارند . پایین بودن شهریه دانشگاه پیام نور و شرایط زمانی کلاس های دانشگاه پیام نور سبب شده هرساله دانشجویان زیادی جذب دانشگاه پیام نور شوند  . در سالهای قبل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور منوط به شرکت در دوره های فراگیر بدون کنکور پیام نور بود که شرایط خاص خودش را داشت ولی از 2 سال گذشته برای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه پیام نور تنها سوابق تحصیلی ملاک قرار می گیرد . در ادامه زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور ، نحوه ثبت نام بدون منمور پیام نور و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96

 در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 لازم است به اطلاعتان برسانیم که کلیه داوطلبان در صورت دارا بودن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را خواهند داشت.حتی آن دسته از داوطلبانی که موفق به شرکت در کنکور سراسری نشده اند.بنابراین حضور در کنکور سراسری از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 نخواهد بود و  متقاضیانی که به هر دلیلی در آزمون سراسری حضور نداشته اند هم امکان ثبت نام بدون آزمون پیام نور را خواهند داشت.

 

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 96

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96 در دو نوبت مهر و بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور به صورت اینترنتی انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهد بود.ورودی های مهر ماه باید در اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت سنجش و مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 حداکثر 150 رشته محل را انتخاب نمایند. ورودی های بهمن ماه نیز باید از اواسط آبان تا اواخر آذر ماه اقدامات لازم را جهت ثبت نام و انتخاب رشته خود انجام دهد.توجه داشته باشید که در ثبت نام بدون کنکور پیام نور هم امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد و داوطلبان ورودی مهر ماه می توانند از تاریخ 24 مهر ماه تا 24 آبان ماه در تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور شرکت و در این مرحله نسبت به انتخاب های خود تجدید نظر کنند.ضمن اینکه در سال جاری جهت انجام مرحله تکمیل ظرفیت می بایست به دانشگاه به صورت حضوری مراجعه کنید و مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهید.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96

 

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96 برای متقاضیان در صورت داشتن یکی از مدارک زیر فراهم میباشد:

 

  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک فوق دیپلم ( کاردانی )

 

 

 

 

لازم به ذکر است داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم فنی و حرفه ای است ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 را ندارند و این داوطلبان تنها می توانند در مقطع کاردانی آغاز به تحصیل داشته باشند . از آنجایی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تنها در مقطع کارشناسی ( لیسانس ) ممکن است ، اگر قصد تحصیل در مقطع کاردانی را دارید به شما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را توصیه می کنیم.

 

مطالب مرتبط:

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام    : http://t.me/derakhte-danesh

سایت مشاوره تحصیلی

 

 


زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

تکمیل ظرفیت سراسری ارشد 96

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 به منظور تکمیل ظرفیت دانشگاه هایی برگزار می شود که نتوانسته اند ظرفیت خود را از طریق انتخاب رشته ارشد 96 تکمیل نمایند . از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه های دولتی روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، پردیس های خودگردان ، مجازی ، پیام نور و غیرانتفاعی اشاره کرد . از آنجایی که ملاک شرکت در تکمیل ظرفیت حضور در جلسه آزمون کارشناسی ارشد 96 است در نتیجه کلیه داوطلبانی که در کنکور ارشد 96 حاضر بوده اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است چه در صورتی که در مرحله اعلام نتایج نهایی ارشد 96 در یک رشته محل پذیرفته شده باشند چه نه ، حق شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 96 را دارند . در این مقاله می خواهیم زمان تکمیل ظرفیت ارشد96، نحوه تکمیل ظرفیت سراسری ارشد،  شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد و ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسر ی ارشد 96 را بررسی کنیم و همچنین نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد برای داوطلبان کارشناسی ارشد انجام دهیم.

 
زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

 

 

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد هر ساله به فاصله سه هفته الی 1 ماه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری کارشناسی ارشد است. امسال پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد که 10 شهریور ماه توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار گرفت ، این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 96 از روز دوشنبه 24 مهر ماه آغاز شده و تا روز پنج شنبه 27 مهر ماه ادامه دارد . برای اطلاع از زمان دقیق آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 96، ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد به کانال درخت دانش مراجعه کنید.

 
نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

 

 

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 کافیست با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با وارد کردن اطلاعات شخصی ثبت نام کنکور سراسری کارشناسی ارشد و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 را داشته باشید. بدیهی است تنها امکان انتخاب از بین رشته محل هایی وجود دارد که در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 معرفی می شوند. برای اطلاع از لیست رشته محل های اعلام شده در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 و همچنین ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 96 می توانید با مشاوران درخت دانش در تماس باشید.

 

 

 

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

 

 

مطابق سال های گذشته نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد به این شکل است که کلیه کسانی که شرایط اولیه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد را دارند می توانند از بین لیست رشته محل های معرفی شده در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 در حداکثر 20 رشته محل انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است ترتیب انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد باید تنها بر اساس علاقه شخصی هر داوطلب باشد و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 باید با این علم صورت بگیرد که اگر داوطلبی در اعلام نتایج اولیه در یک رشته محل پذیرفته شده است اگر در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 شرکت کند و  پذیرفته شود قبولی قبلی او باطل می شود و هیچ گونه حق اعتراضی برای این موضوع نخواهد بود.

 

نکته قابل توجه:

 

  • افرادی که در رشته های خاص و یا به حالت بورسیه مورد پذیرش واقع شده اند نمی توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنند.
  •  افرادی که در کنکور سراسری کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند به جز رشته های خاص و بورسیه می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • داوطلبان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در باب موضوعات پذیرش در تکمیل ظرفیت، ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96، شهریه دانشگاه ها، معرفی دانشگاه های برتر کشور و..

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل: 

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام    : http://t.me/derakhte-danesh

 

اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش