سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میز و مبل رستورانی

میز و مبل رستورانی : امروزه علاوه بر ارائه غذای مناسب و با کیفیت در رستوران، داشتن میز و مبل رستورانی مناسب که متناسب با فضای داخلی و بیرونی و دکوراسیون یک رستوران باشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که اولین موردی که در یک رستوران نظر هر مشتری را به خود جلب می کند دکوراسیون آن می باشد.

میز و مبل رستورانی

در این نوشتار معیار های مهمی که در خرید میز و مبل رستورانی اهمیت بالایی داشته را مورد بررسی قرار می دهیم.

تناسب با محیط رستوران

تناسب میز و مبلمان انتخاب شده برای رستوران با محیط رستوران مهمترین مسئله ایست که باید به آن توجه کرد. این که محیط رستوران چگونه است، مثلا در فضای باز قرار دارد یا فضای بسته تاثیر زیادی در انتخاب میز و صندلی دارد.

از آنجایی که میز و مبلمان رستورانی انواع مختلفی دارند، برای مثال میز در رستوران می تواند فلزی، چوبی یا پلاستیکی و در انواع معمولی و تاشو باشد و همچنین مبلمان می تواند راحت یا رسمی باشد، پس در اولین اقدام مشخص کردن ساختار رستوران و ترسیم طرح آن می تواند کمک شایانی در انتخاب نوع مناسب میز و مبل رستورانی داشته باشد.

فضای رستوران

یکی از مباحثی که انتخاب میز و مبل اهمیت دارد، انتخاب میز و مبلی است که باعث شود حداکثر استفاده از فضای رستوران صورت گیرد یا به عبارتی دیگر بتوان تعداد نفرات بیشتری را در رستوران جای داد، چرا که انتظار مشتری در یک رستوران برای بدست آوردن جای نشستن می تواند به شدت ناراضی کننده باشد.

البته این معیار نباید باعث کمبود فضای کافی برای نشستن افراد در یک رستوران شود. استفاده از مبلمان معمولا در رستوران هایی که با مشکل کمبود فضا مواجه نیستند گزینه مناسبی می باشد در غیر اینصورت باید از صندلی های تاشو و یا میز و صندلی های کوچک در محیط رستوران استفاده کرد.

انتخاب رنگ مناسب برای میز و مبل رستورانی

در انتخاب رنگ میز و مبل رستورانی باید رنگ دیوار ها، سقف و کف رستوران و نور پردازی صورت گرفته را در نظر گرفت. رعایت این هماهنگی باعث یکپارچگی و زیباتر دیده شدن ساختار یک رستوران می شود.

به طور کلی استفاده از رنگ های گرم در محیط یک رستوران هیجان بیشتری را در افراد ایجاد کرده و اشتها را در افراد افزایش می دهد. ولی با این وجود استفاده از یک طراح دکوراسیون رستورانی برای انتخاب رنگ ها و ایجاد هماهنگی بسیار تاثیر گذار است.

انتخاب میز و مبل با پایه مناسب

از نکات مهم در خرید میز و مبل رستورانی توجه به پایه این وسایل می باشد، از آنجا که مبل و میز در رستوران زیاد جابجا می شوند و همچنین کف رستوران به کرات مورد شستشو قرار می گیرد، بنابراین تا حد امکان نباید از پایه های چوبی استفاده نمود و همچنین از پایه هایی استفاده کرد که در هنگام جابجایی وسایل سر و صدای زیادی تولید کنند.

راحتی در مبلمان و میز

مسئله راحتی در مبلمان رستورانی اهمیت زیادی دارد، به گونه ای که هر چه مبلمان زیبا خریداری شده باشد ولی برای مشتری راحت نباشد، نمی تواند برای مشتری جذاب باشد.

این مورد می تواند در نگهداری طولانی مدت مشتری در رستوران و به تبع درآمد بیشتر برای رستوران مهم واقع شود، چرا که هر چه مشتری بیشتر در رستوران بماند احتمال سفارش های بیشتر از مشتری افزایش می یابد.

تناسب مبل با میز

مسئله مهم دیگر تناسب مبلمان و میز مورد استفاده در رستوران است که باید کاملا از لحاظ ارتفاع و نوع با یکدیگر متناسب بوده که مشتری در هنگام سرو غذا احساس راحتی داشته باشد.

در صورتی که ارتفاع میز و صندلی با یکدیگر هماهنگ نباشد مشتری نمی تواند از خوردن غذا لذت ببرد و همواره در جهت تنظیم ارتفاع حرکت می کند و تمرکز خود را از دست می دهد. همچنین تناسب نوع میز و مبلمان در ایجاد اشتها و حس آرامش در مشتری نقش مهمی بازی می کند. استفاده از مبلمان چرمی در رستوران ها به دلیل قابلیت شستشوی خوب این نوع مبلمان گزینه مناسبی به شمار می رود.

قیمت خرید میز و مبل رستورانی

درست است که صرفه جویی در هزینه مربوط به خرید مبل و میز اهمیت زیادی دارد ولی کیفیت را فدای هزینه کردن نه تنها باعث عدم رضایت مشتری می شود بلکه استفاده مکرر از این محصولات در محیط رستوران باعث خرابی زودتر از انتظار این محصولات شده و هزینه های بیشتری را به رستوران تحمیل می کند.

پس در نظر گرفتن فاکتور قیمت به تنهایی و بدون دخیل کردن تمام فاکتور هایی که در این نوشتار بررسی شد می تواند پشیمانی در خرید را برای صاحب رستوران به همراه داشته باشد. بنابراین قیمت در کنار تمامی فاکتور ها معنی پیدا می کند.