سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دمنوش لیمو عمانی

طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی و خواص آن

دمنوش لیمو عمانی، یکی از نوشیدنی هایی است که دارای طبع سرد و خشک بوده و ترکیب آن با گیاهانی همچون گل گاوزبان و شوید می تواند برای تنظیم فشار و کلسترول خون مفید واقع شود. در این مقاله با طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی و خواص آن آشنا خواهید شد.

درچند سال اخیر گرایش به دمنوش‌های قدیمی زیاد شده، اکثر کافی شاپ‌ها بخش زیادی از منو‌های خود را به دمنوش‌ها اختصاص داده‌اند و هر روز هم به تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند به جای شیک‌های مختلف، هات چاکلت و قهوه اسپرسو یک فنجان دمنوش به لیمو بنوشند افزوده می‌شود.

 

شهر‌های مختلف ایران دمنوش‌های مخصوص به خود را دارند، به همین دلیل اگر برای صرف دمنوش به کافه‌های مختلف بروید دمنوش‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد که شاید اسم آن‌ها را برای اولین بار شنیده باشید. اغلب دمنوش‌ها حاوی رنگدانه، آنتی ‏اکسیدان‏ و ترکیبات ضدسرطان، ضددیابت، ضدفشارخون و ضدبیماری‌های قلبی - عروقی هستند، برخی از آن‌ها باعث کاهش خستگی و تمدد اعصاب شده و برخی تقویت ‏کننده معده، روده، کلیه و کبد هستند. متاسفانه برخی افراد به صورت روزانه از این دمنوش‌ها استفاده کرده و گاهی در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنند، اما دانستن این نکته ضروری است که دمنوش‌ها همچون برخی دارو‌های گیاهی یا شیمیایی عمل کرده و علاوه بر مزایای سودمند، اثراتی همچون کاهش یا افزایش قند یا فشار خون از خود نشان می‌دهند که ممکن است به نفع شما نباشد. در نتیجه دمنوش‌ها باید به میزان متعادل و با مشورت پزشک مصرف شوند.

 

برخی دمنوش‌های خانگی می‌توانند در کاهش کلسترول خون موثر واقع شوند. افرادی که بیماری قلبی دارند یا از مشکلات مربوط به فشار خون رنج می‌برند بهتر است با نظر پزشک، از این دمنوش‌های خانگی کمک بگیرند. دمنوش‌هایی مانند دم کرده لیمو عمانی و شوید می‌تواند در کاهش و کنترل کلسترول خون نقش زیادی داشته باشد. همچنین از ترکیب لیمو عمانی با گل‌گاوزبان می‌توان دمنوشی آرام بخش با رنگ و مزه بهتر تهیه کرد. دم کرده‌ی لیمو عمانی با چای یا گل گاوزبان در کاهش فشار خون موثر است. برای افراد با فشار خون طبیعی نیز مصرف دم‌کرده‌ی آن با عسل یا نبات پیشنهاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه دو نوع دمنوش لیمو عمانی و خواص آن آشنا سازیم.

خواص دمنوش لیمو عمانی و گل گاوزبان

این دمنوش آرام بخش است.

برای پایین آوردن فشارخون مفید است.

برای رفع ناراحتی پروستات بسیار موثر است.

برای کاهش درد‌های ابتدای قاعدگی مفید است.