سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عسل گون آبگینه

جهت تولید عسل گون آبگینه از روش های کنترل طبیعی برای مبارزه با آفات، بیماری های و قارچ ها استفاده می گردد، از تغذیه مصنوعی زنبور، استفاده از شکر، شیرین‌کننده‌ها و سایر مواد غیر طبیعی در فرآیند تولید جلوگیری می‌شود. همچنین جهت استحصال عسل از “شان” و سایر مراحل به آن حرارت داده نمی شود.

 

لذا کندوهای زنبور عسل در مراتع طبیعی دور از شهر، مزارع ارگانیک و در مناطق بکر  مستقر شده اند.

 

روش های کنترلی در عسل طبیعی: مشکل عمده و آفت زنبورهای عسل ، کنه ی “واروا” می باشد. در گذشته برای پیشگیری از حمله ی این کنه، از نوارهای سمی شیمیایی استفاده می شده، ولی اخیرا کنه ها به این نوارها مقاوم شده اند و زنبورداران به روش جدیدی که در اروپا و استرالیا مرسوم است یعنی استفاده از اسید فرمیک (روش طبیعی) روی آورده اند.

 

 مشکل دیگر زنبورها، حمله ی تک سلولی” نئوزما ” می باشد، اخیرا دریافته اند که استفاده از سرکه ی سیب به راحتی این تک سلولی را کنترل می نماید.

 

? معمولاً زنبورهای عسل، شهد را از چندین گیاه جمع آوری می نمایند، ولی در بعضی مناطق ممکن است یک گیاه به صورت غالب در منطقه وجود داشته باشد که مورد استفاده زنبور عسل واقع شده، در این صورت می توان شهد جمع آوری شده گل‌های این گیاه توسط زنبوران و عسل طبیعی بدست آمده را به نام گیاه فوق (مثلا عسل گون، کنار، اکالیپتوس و…) نامید.