سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش اضافه کردن گردو به برنامه رژیم غذایی

گردو یک غذای بسیار متنوع است. شما می توانید گردو را جایگزین نان های سوخاری در سالاد کنید، و یا به عنوان چاشنی به غذاها اضافه کنید و یا به جو دوسر اضافه کنید و به عنوان یک میان وعده آن را بخورید. در اینجا چند روش عالی برای اضافه کردن گردو به طعم غذای شما وجود دارد.

 

1- استفاده از گردو به عنوان یک منبع غنی پروتئین

خوردن کم پروتئین می تواند بسیار شیرین و خسته کننده باشد. مهم است بدانید که زمانی که از گردو در غذای خود استفاده می کنید، عطر و طعم آن را به خوبی نگه دارید و سعی کنید از نمک و روغن کمتری در پخت و پز استفاده کنید. شما می توانید به جای پخت و پز با سس های سنگین، سرخ کردنی ها، و ... برای طعم دار کردن غذا، از گردو برای طعم دار کردن و اضافه کردن چربی های سالم استفاده کنید. شما می توانید در مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت خوک یا ماهی از گردو برای طعم دار کردن آنها استفاده کنید. در حال حاضر شما به راحتی می توانید گردو کامل و یا خرد شده و پاک شده را از بیرون خریداری کنید.

 

2- استفاده از گردو در شیرینی ها و نان برنجی

شیرینی، نان و برنج اغلب به عنوان مواد غذایی سیر کننده استفاده می شود. مشکل این است که کربوهیدرات های تصفیه شده مانند شیرینی ها، نان سفید و برنج سفید می توانند قند خون را افزایش دهند. اگر این غذاها را بیش از حد مصرف کنید، وزن خود را نیز افزایش خواهید داد. دفعه بعد که شما برای نهار سوپ داشتید و یا از سرخ کردنی ها استفاده کردید، با خوردن گردو می توانید مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید و میزان مصرف فیبر خود افزایش دهید.

 

3- استفاده از گردو به عنوان میان وعده

می توانید گردوها را به عنوان یک میان وعده بخورید و یا آنها را به میوه اضافه کنید. گردو را در یک مخلوط کن خرد کنید و به ماست، جو دوسر، اضافه کنید. گردوها جایگزین خوبی برای شیرینی ها و مکمل های غذایی، دانه کتان و کره آجیل ها هستند. از گردو می توانید در سالاد استفاده کنید تا میزان چربی اشباع شده را کاهش دهد.

 

 

 

آیا خوردن گردو موجب افزایش وزن می شود؟

بسیاری از مردم بر این باورند که چون گردو بیشتر از چربی ساخته شده است، نباید آنها را بخورند، زیرا این کار باعث چاق شدن آنها می شود. این درست نیست. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد که افرادی که به طور معمول از آجیل ها اما به مقدار متعادل استفاده می کنند افزایش وزن کمتری نسبت به کسانی که آجیل نمی خورند دارند.  اضافه کردن چربی های سالم مانند گردو به رژیم غذایی شما می تواند یک راه عالی برای اضافه کردن فیبر، پروتئین و چربی اشباع شده به بدن باشد.

 

هنگامی که شما گردو را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، مهم است بدانید که نباید در مصرف گردو زیاده روی کنید. همیشه قبل از خوردن غذا، برچسب مقدار گردوی موجود در مواد غذایی حاوی آنها را بخوانید. استفاده بیش از حد گردو باعث بالا رفتن کالری در بدن شما می شود که می تواند باعث افزایش وزن شود.

 

همچنین در نظر داشته باشید که گردو دارای کالری قابل توجهی می باشد و مصرف دو تا 4 عدد از آن می تواند کالری مورد نیاز بدن شما را تامین کند.