سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجزای تشکیل دهنده همبرگر

هر ساندویچ همبرگر از 4 جز اصلی تشکیل می‌شود که بدون هر کدام از آنها، غذایی تهیه شده ناقص بوده و نمی‌توان به آن همبرگر گفت. برگر، نان همبرگر، سس و مخلفات مانند سبزیجات یا ادویه مخصوص همبرگر که درنهایت یک ساندویچ همبرگر را تشکیل می‌دهند.

نان همبرگر:

در گذشته از همان نان‌هایی که در هر منطقه پخته می شد، برای تهیه همبرگر استفاده می‌شد، اما بعدها نان همبرگر تغییر کرد و به شکل نان‌های صنعتی گرد اسفنجی با آردگندم که کمی طعم شیرین دارند تبدیل شد که امروزه جزو پرمصرف‌ترین نوع نان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. نان جو، نان چاودار، نان‌های ادویه‌دار یا کنجدی نیز برای سرو همبرگر در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال برخی افراد در منزل و با استفاده از گاز فردار، نان همبرگر خانگی خوشمزه و باکیفیت تهیه می‌کنند.

یکی از رموز تهیه نان‌ همبرگر مطبوع و با کیفیت، رعایت تناسب مواد اولیه می‌باشد. برخی از این مواد نقش مهم‌تر و حساس‌تری در تهیه نان دارند. به عنوان مثال خمیر‌مایه، که برای فعال شدن و عمل آمدن نیاز به مقداری شکر دارد. از طرفی افزودن مقادیر بالای شکر باعث مرگ و غیرفعال‌شدن خمیر‌مایه خواهد شد. همچنین نمک به کنترل فعالیت خمیر‌مایه کمک می‌کند و همان‌طور که در مورد شکر نیز صادق است، مقادیر بالای نمک یا افزودن نمک به صورت مستقیم بر روی خمیر‌مایه، آن را غیر‌فعال خواهد کرد.

نکته دیگر در مورد مواد اولیه مورد استفاده در پخت نان همبگر این است که در مورد برخی مواد اولیه نمی‌توان اندازه دقیقی ارائه کرد. به عنوان مثال، آرد که مقدار مصرفی آن در پخت نان‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و همیشه تاکید می‌شود که میزان آرد تقریبی بوده و باید تا اندازه‌ای به خمیر اضافه شود که خمیر به دست نچسبد. نسبت مواد میانی و یا مغز‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف مورد استفاده در تهیه نان نیز از مواردی است که بسته به ذائقه افراد بستگی دارد و نمی‌توان اندازه دقیقی برای آن‌ها تعیین کرد.

سس همبرگر:

سس‌های مورد استفاده برای همبرگر بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان از انواع سسها مانند سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ، سس مایونز، سس‌های پنیردار، سس‌های دودی (سس باربیکیو)، انواع سس خردل، سس ترش و تند و سس های میوه‌ای نیز در کنار ساندویچ همبرگر استفاده نمود. انتخاب سس به نوع برگر و سلیقه هر فرد بستگی دارد، اما استفاده از سس مایونز به عنوان سس اصلی ساندویچ و سس کچاپ به عنوان سس کنار غذا، شهرتی جهانی دارد.

افرادی که از رژیم‌های کم‌کالری پیروی می‌کنند می‌توانند به جای استفاده از این سس‌ها، از سس‌های رژیمی یا سس‌هایی که با پنیرهای رژیمی و کم‌چرب تهیه می‌شود در کنار انواع سس خردل استفاده کنند.

مخلفات همبرگر

ساندویچ همبرگر معمولا همراه با مخلفات متنوعی سرو می‌شود؛ یعنی در یک ساندویچ همبرگر از انواع سبزیجات شامل گوجه فرنگی، خیارشور، کاهو، قارچ، کدو، کلم‌های مختلف، پیاز، سیر و سبزی‌های گوناگون می‌توان استفاده نمود. سبزیجات مورد استفاده در ساندویچ‌ها با توجه به نوع برگر، ادویه‌های به کار رفته در آن‌ها و همینطور سلیقه افراد انتخاب می‌شوند ولی در نهایت یار جدانشدنی برگرها، سیب زمینی سرخ شده است.

به جز این موارد انواع دورچین غذا مانند قارچ سوخاری، پیاز سوخاری، چیپس سیب زمینی و ... نیز در کنار انواع ساندویچ‌خت به خصوص ساندویچ همبرگر مصرف می‌شود.

 

ادویه مخصوص همبرگر:

شاید بارها تلاش کرده‌اید در منزل یک ساندویچ همبرگر خوشمزه و مشابه همبرگرهای بازاری تهیه کنید اما هربار به این نتیجه رسیده‌اید که خیر، هیچ همبرگری شبیه همبرگرهای آماده نیست!

شاید مهم‌ترین دلیل این اختلاف، تفاوت در ادویه‌جاتی باشد که معمولا در رستوران‌ها و فست‌ فودی‌ها از آن‌ها برای تهیه انواع ساندویچ‌ها استفاده می‌شود و شما از جزییات و ترکیبات آن‌ها بی‌خبر هستید. در ادامه این مشکل را رفع خواهیم کرد و راز و رمز تهیه ادویه مخصوص همبرگر را به شما خواهیم گفت.