سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 مورد از بهترین خواص خورش قیمه سیب زمینی

برنج ایرانی یکی از غذاهایی است که به شیوه های گوناگون سرو می شود. این ماده ی غذایی را می توان به صورت پلو پخت و به همراه مواد خوراکی زیادی همچون انواع حبوبات، انواع سبزیجات، و … پخت و از طرف دیگر به صورت چلو پخت. چلو را می توان با انواع خورش ها و انواع کباب ها سرو کرد. یکی از خورش های خوش مزه و دوست داشتنی که به همراه چلو مصرف می شود خورش قیمه سیب زمینی است. خورش قیمه یکی از غذاهای پر طرف دار در میان ایرانیان می باشد. که در آماده کردن آن می توان از چاشنی خورش قیمه استفاده کرد. این خورش از غذاهای اصیل ایرانی است و معمولا یکی از خوراک های اصلی است که حداقل هفته ای یک بار بر سر سفره های خانواده های ایرانی خود نمایی می کند. این غذای لذیذ و دوست داشتنی در کنار خوشمزگی دارای خواص بسیار زیادی است و خوردن آن می تواند فواید زیادی را برای بدن به ارمغان آورد. در این مقاله به 10 مورد از بهترین خواص خورش قیمه سیب زمینی پرداخته شده است.

 

افزایش تقویت عمومی بدن با خورش قیمه سیب زمینی

خورش قیمه حاوی ویتامین A و C  است و از این رو می تواند قوای عمومی بدن را افزایش دهد و آن را تقویت نماید. از طرف دیگر باید بدانید که خورش قیمه سیب زمینی دارای مواد مغذی فراوانی است که می تواند برای ترمیم استخوان های شکسته ی بدن مفید واقع شود.

 

10 مورد از بهترین خواص خورش قیمه سیب زمینی

  • درمان کم خونی با خورش قیمه سیب زمینی

خورش قیمه سیب زمینی دارای مقدار زیادی آهن است و از این و می تواند برای درمان کم خونی ماده ی غذایی بسیار مفیدی باشد. از این رو به افراد مبتلا به کم خونی و همینطور بانوان ایرانی که بعضا به شدت با این مشکل مواجه هستند توصیه می شود که بیش از پیش به این ماده ی غذایی گرایش داشته باشند.

 

  • تقویت مو با مصرف خورش قیمه سیب زمینی

به گفته ی متخصصان تغذیه و کارشناسان حوزه ی سلامت یکی از خواص بی نظیر خورش قیمه سیب زمینی این است که از ریزش مو جلو گیری می کند و از طرفی سبب تقویت آن می گردد.

 

  • سایر خواص خورش قیمه سیب زمینی

از دیگر خواص خورش قیمه سیب زمینیی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پیشگیری و درمان یبوست
  • افزایش قوای جنسی به خصوص برای آقایان
  • تقویت بینایی
  • پیشگیری از اختلال اوتیسم
  • کمک به رفع استرس و افسردگی
  • استحکام استخوان ها
  • افزایش انرژی بدن

طرز تهیه

پیاز را خرد کرده و در کمی روغن سرخ می کنیم، وقتی پیاز طلایی رنگ شد، گوشت را به پیاز داغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، حرارت را کم می کنیم و می گذاریم گوشت آب بیندازد، وقتی آب گوشت تبخیر شد، لپه را که از قبل خیسانده ایم به همراه زردچوبه، ادویه خورش قیمه و فلفل به گوشت اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با گوشت خوب مخلوط شوند، بعد حدود 2 لیوان آب می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را تنظیم می کنیم تا خورش با حرارت ملایم آرام آرام جا بیفتد. بهتر است در این مرحله در قابلمه را بگذاریم.

وقتی گوشت و لپه پختند، رب گوجه فرنگی را در ماهی تابه جداگانه با مقداری روغن تفت می دهیم و به خورش اضافه می کنیم. بعد لیمو امانی را پس از ایجاد چند سوراخ به داخل خورش می اندازیم. سپس ریشه ساییده زعفران را داخل خورش می ریزیم. در این مرحله نمک خورش را نتظیم می کنیم. برای طعم گرفتن و جا افتادن خورش حدود 1 ربع تا 20 دقیقه کافی است.

برای تزیین خورش قیمه، سیب زمینی را به صورت خلال در می آوریم، بعد آن را می شوریم و با پارچه ای تمیز خشک می کنیم. بعد داخل روغن سرخ می کنیم و زمان سرو خورش، از آن استفاده می کنیم.