سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدول برنامه ریزی درسی درسی تیزهوشان نهم

 

جدول برنامه ریزی درسی درسی تیزهوشان نهم


تعداد سوالات درس استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی و ضرایب آنها در آزمون چگونه است؟

اهمیت جمع بندی مطالب آزمون تیزهوشان در زمان باقی مانده به چه میزان است؟

برنامه ریزی درسی تیزهوشان از چه زمانی باید آغاز شود؟

در آزمون تیزهوشان آیا سوالاتی که مطمئن نیستیم را پاسخ دهیم یا نه؟

برای دریافت جدول برنامه ریزی درسی هفتگی تیزهوشان و ماهانه تیزهوشان چه باید کرد؟

نقش والدین در قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

 

سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی و ضرایب آنها

سوالات استعداد تحلیلی: 15 سوال و 20 درصد نمره ی آزمون به آن تعلق دارد 

سوالات استعداد تحصیلی: 75 سوال و 80 درصد نمره ی آزمون به آن تعلق دارد 

برای دریافت مطالب کاربردی جهت بهترین منابع کمک آموزشی درسی تیزهوشان پایه نهم و نحوه ثبت نام در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می توانید بر روی لینک های آبی رنگ زیر کلیک کنید:

منابع کمک آموزشی درسی تیزهوشان پایه نهم

ثبت نام مدارس تیزهوشان

ثبت نام نمونه دولتی

 

این سوالات شامل دروس زیر هستند 

 

ریاضی       20 سوالضریب 3

علوم تجربی          17 سوالضریب 2

زبان و ادبیات فارسی           15 سوالضریب 2

مطالعات اجتماعی   15 سوالضریب 1

هدیه های آسمان     8 سوال   ضریب 2

 

برای دریافت جدول برنامه ریزی درسی هفتگی و ماهانه تیزهوشان و گرفتن راهنمایی از مشاوران و روانشناسان درخت دانش از طریق شماره 9099072943 تماس حاصل فرمایید. و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

اهمیت جمع بندی مطالب آزمون تیزهوشان

تعداد زیادی از دانش آموزان در طول مطالعه همه ی موارد خواندن و تست زدن صحیح را رعایت می کنند حتی به درصد های عالی هم در زمان مطالعه دست پیدا می کنند خانواده ها هم از این مورد خرسندند و آنها را تشویق به خواندن ادامه کتب می کنند… اما همین دانش آموزان 3 ماه بعد که به این مباحث برمیگردند در کمال ناباوری می بینند که نمی توانند تست ها را به خوبی چند ماه قبل پاسخ دهند! ایراد کار کجاست؟

باید در زمان های مشخص در طول سال تحصیلی برای هر کتاب و مبحث زمانی برای مرور و رفع اشکال گذاشت. اما اینکه از کدام کتاب ها شروع کرد و چه مدت جمع بندی را انجام داد و چه تعداد تست زد و… همه اینها بسیار حیاتی هستند. 

 

در جلسه آزمون با سوالاتی که مطمئن نیستیم چکار کنیم؟

همان طور که می دانید هر سوال درست 3 نمره مثبت و هر سوال غلط 1 نمره منفی دارد. سوالاتی که می دانیم جوابشان را بلد نیستیم پاسخ نمی دهیم و از خیرشان می گذریم اما بعضی از سوالات را که بین دو گزینه 50 – 50 شک داریم بهتر است آنها را با توجه به توصیه ها و طی شرایط خاص که مشاوران درخت دانش در پست های پایین توضح داده اند پاسخ داد تا شانس خود را برای نمره ی مثبت بیشتر بالاتر ببریم. 

 

 

نقش والدین در قبولی دانش آموزان در آزمون تیزهوشان

نقش خانواده در یادگیری تیزهوشان نکات مهمی که والدین باید در نظر بگیرند ،ایجاد محیطی آرام و به دور از هیاهو ،رسیدگی به تغذیه ی دانش آموز و اجازه ی معاشرت به فرزند برای رفت و امد با همسالان خود جهت تبادل اطلاعات میباشد. همچنین مشاوره با کارشناسان مشاوره و برنامه ریزی آزمون تیزهوشان جهت مطلع شدن از مسائل آموزشی فرزند و تشویق دانش آموز از جمله ی موارد جهت بالا بردن روحیه و افزایش اعتماد به نفس دانش آموز برای حضور و موفقیت در آزمون تیزهوشان میباشد. همچمین والدین نقش مهمی در هدایت تحصیلی پایه نهم دانش آموزان خود دارند که در این زمینه می توانند از روانشناسان و مشاوران درخت دانش راهنمایی کسب کنند.