سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری:

هر سال بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته و پذیرفته شدن نهایی داوطلبان سازمان سنجش آموزش کشور منتظر اعلام ظرفیت های خالی توسط دانشگاه ها می ماند. بعد از این که یک سری از صندلی ها در هر کد رشته به هر دلیلی خالی اعلام شدند زمان آن فرا می رسد که سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را در اختیار داوطلبان گرامی قرار دهد تا در صورت تمایل به شرکت در تکمیل ظرفیت بتوانند با استفاده از ظرفیت های باقیمانده در هر کد رشته محل تکمیل ظرفیت نماید. 

در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری سال 96-97 شما داوطلبان گرامی می توانید تمامی دانشگاه ها و کد رشته محل های ارایه شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری امسال را مشاهده نمایید. برای دریافت اطلاعات کامل در زمان مناسب می توانید عضو کانال و تلگرام و اینستاگرام درخت دانش شوید تا از تمام اخبار و اطلاعات لازم درباره تکمیل ظرفیت و شانس دوباره خود مطلع شوید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شامل  دانشگاه های زیر است:

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری وسعت زیادی دارد زیرا که دانشگاه های روزانه و دانشگاه نوبت دوم یا همان شبانه، دانشگاه پیام نور، دانشگاه غیر انتفاعی و دانشگاه پردیس خود گردان بین الملل را شامل ی شود. تکمیل ظرفیت در دانشگاه سراسری در دفترچه تکمیل ظرفیت به دو گونه ارائه می شود. 

بر اساس شرکت در انتخاب رشته و یا تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. که معمولا دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند. البته بعضی از رشته های بر اساس سوابق تحصیلی نیز در دانشگاه های روزانه به چشم می خورد. پس لازم است در زمان پر نمودن تکمیل ظرفیت دقت نمایید که مکانهایی که بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند، فقط لازم است که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم داشته باشید و نیازی به شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت  اولی را ندارید. در تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی شانس برتر مختص کسانی می شود که در بین شرکت کنندگان هر رشته محل معدل بالاتری داشته باشند.

تعداد انتخاب ها:

معمولا هر سال در دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری 50 انتخاب را نهایتا اعلام نموده اند امسال هم پیش بینی می شود همان تعداد 50 کد رشته محل را می توانید انتخاب نمایید. قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت تاثیری در پذیرفته شدن داوطلب در دانشگاه های سراسری، غیر انتفاعی و پیام نور و دیگر دانشگاه های سراسری ندارد.

شرط لازم و کافی جهت شرکت در تکمیل ظرفیت:

شرکت نمودن در کنکور سراسری 96 و صادر شدن کارنامه برای داوطلب تنها شرط لازم و کافی جهت انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری می باشد. در انتخاب های خود دقت لازم را داشته باشید زیرا که قبولی در تکمیل ظرفیت 96 باعث می شود که حق شرکت در دانشگاه سراسری سال بعد یعنی سال 97 را نداشته باشید. یعنی کسی که در تکمیل ظرفیت در یک کد رشته محل پذیرفته شود و جهت ادامه تحصیل در آن رشته ثبت نام نکند، سال بعد فقط می تواند دانشگاه آزاد شرکت نماید و از شرکت در دانشگاه سراسری ممنوع خواهد شد.

جهت مشاوره و راهنمایی های لازم راجع به تکمیل ظرفیت می توانید با مشاوران مجرب درخت دانش از طریق تلفن ثابت منزل بدون نیاز به کد گیری با شماره 9099072943 تماس بگیرید و شانس طلایی خود را با مشاوران درخت دانش رقم بزنید.