سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره آزمون تیزهوشان 98-99

همه چیز درباره آزمون تیزهوشان 98-99 

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 98-99 چه وقت می باشد؟(28 اردیبهشت 98)

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 98-99 چگونه می باشد؟(معدل بالای 17 مطالعه مقاله)

آیا آزمون تیزهوشان98 با ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98-99 تجمیع شده است؟(بله)

وضعیت شهریه در مدارس تیزهوشان چگونه است؟

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 98-99

طبق اعلام قبلی از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان به نشانیazmoon.medu.ir ،مبنی برآغاز ثبت‌ نام آزمون ورودی‌مدارس‌استعدادهای‌ درخشان‌و‌دانش پژوهان جوان اعلام می کند : ثبت نام در تاریخ 28 فروردین 98 از طریق سامانه ثبت نام  آغاز می شود. ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم انجام میشد اما سال تحصیلی 98-99 فقط در یک مقطع و در پایه نهم به دهم انجام خواهد شد.

حذف آزمون ورودی پایه ششم آزمون تیزهوشان 98-99

آزمون تیزهوشان در پایه ششم به هفتم برای سال تحصیلی 98-99 حذف خواهد شد و همچنین ثبت نام مدارس نمونه با تیزهوشان درپایه نهم به دهم تجمیع شده است، توصیه می شود برای اطلاعات بیتشر و نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان و معرفی و انتخاب مدارس تیزهوشان تهران و .. با مشاوران مجرب درخت دانش از طریق شماره گیری شماره 9099072943 ( بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98-99

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98-99 اول اینکه ایرانی باشید دوم این که  معدل پایه هشتم بالای 19 داشته باشید. دقت کنید که معدل سالانه هشتم ملاک است و معدل کل شما باید  در پایه هشتم  بالای 19 باشد. البته اتباع غیر ایرانی هم حق ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98-99 را دارند البته با شرایط خاص. لازم به ذکر است شرایط ثبت نام ممکن است هر سال با تغییراتی مواجه شود.

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی

برای هر کدام از عنواین درسی تیزهوشان ده ها جلد کتاب منتشر شده است. که تعدادی از این کتاب ها خیلی بهتر از بقیه هستند و هرکدام از این کتاب های خوب ویژگی های خاص خود را دارند مثلا تعدادی درس نامه های قوی دارند، بعضی ها پاسخ های تشریحی خوبی ارایه کردند و تعدادی دیگر سوالاتی جامع دارند که به خوبی مباحث را پوشش می دهد.

انتخاب این کتاب ها با توجه به ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت در هر داوطلب می توانند متفاوت باشد. مثلا در درس ریاضی کتاب های زیادی چاپ شده اند بهترین آنها ریاضیات تیزهوشان خیلی سبزمبتکران – فارابی و اندیشمند هستند که در این بین مثلا کتاب اندیشمند به دلیل پاسخ سوالات تشریحی کامل و متفاوت آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98-99

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 96 - 97 به دو بخش سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شوند. تعداد سوالات 15 می باشد و 20 درصد نمره آزمون را این  سوالات به خود اختصاص  می دهند. آزمون شامل 75 سوال دیگر است که به آن سوالات استعداد تحصیلی می گویند و 80 درصد نمره آزمون مربوط به همین قسمت می باشد. در این قسمت سوالاتی از درس های  قرآن و معارف اسلامی یا آموزش قران و پیام های آسمان ( 8 سوال ) ، زبان و ادبیات فارسی ( 15 سوال ) ، مطالعات اجتماعی که شامل تاریخ ، جغرافی و اجتماعی است  ( 15 سوال ) ، علوم تجربی ( 17 سوال ) و ریاضی ( 20 سوال ) مطرح می شود. زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحلیلی 15 دقیقه ( هر دقیقه 1 سوال ) و زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحصیلی 85 دقیقه ( هر دقیقه حدود 68 ثانیه ) است.

وضعیت شهریه در مدارس تیز هوشان

از بین 5  نوع مدرسه دولتی تنها مدارس دولتی عادی هستند که حق دریافت شهریه از خانواده ها  را ندارند و بقیه مدارس دولتی می توانند تا سقف 4 میلیون و 900 هزار تومان شهریه بگیرند.

به گزارش تیزلند، به نقل از ممتاز نیوز، در حالی که خیلی از والدین  از پس هزینه فرزندشان در مدارس دولتی عادی برنمی‌آیند، دانش‌آموزانی هستند که چند ها میلیون تومان شهریه را تنها برای یک دوره تحصیل می پردازند. استفاده از دبیران مجرب  و باسابقه،شرکت در  کلاس‌های فوق‌العاده، شرکت در برنامه‌های پ‍ژوهشی و تحقیقاتی در آزمایشگاه‌ها، آماده‌سازی کودکان  برای حضور در دانشگاه و آموزش چند زبان خارجی به صورت همزمان، تنها نمونه ای  از خدماتی است که در مدارس غیر دولتی ارائه می‌شود. خیلی از والدین دانش آموزان هم با وجود آنکه به سختی از پس هزینه‌های فرزندشان در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی برمی‌آیند، اما بار سنگین شهریه را بر گردن خود انداخته  و حاضر نیستند فرزندشان در مدارس دولتی عادی تحصیل نماید.

آمار احتمالی در آزمون ثبت نام مدارس تیزهوشان 98-99

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران 150 ستاد ثبت نام در تهران وجود دارد که از آغاز زمان ثبت نام مدارس تا امروز تعداد شکایات به 15 مورد رسیده است .

او گفت: امسال درصد رشد شهریه در دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی کمتر از 15 درصد است.

ایشان با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی 31 ساعت درس ارائه می‌شود که ‌25 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 6 ساعت فوق برنامه است، گفت: کف شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی در شهر تهران 2 میلیون و 22هزار تومان و سقف آن 5 میلیون و 595هزار تومان است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  ادامه داد: در متوسطه اول 38ساعت درسی وجود دارد که 30 ساعت برنامه درسی مصوب و 8 ساعت فوق برنامه است. کمترین میزان شهریه مصوب شهر تهران در این دوره 2 میلیون و990هزارتومان و بیشترین میزان آن 6 میلیون 856هزار تومان است.

او با بیان اینکه در متوسطه دوم نیز 42 ساعت درس ارائه شده  که 34 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 8 ساعت آن فوق برنامه است و کف شهریه در این دوره 3 میلیون و 780 هزار تومان و سقف آن 8 میلیون و 419 هزار تومان می باشد.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 98-99

رمان مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 98-99 ثبت نام معمولا در تاریخ 20 فروردین انجام می شود و آزمون تیزهوشان در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نتایج آزمون تیزهوشان 98 در تاریخ 20 خرداد اعلام خواهد شد.

برای دریافت برنامه ریزی برای قبولی تیزهوشان نهم موثر در آزمون تیزهوشان 98 می توانید با مشاران درخت دانش در ارتباط باشید.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش