سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مارک لنوو بهتر است یا ایسوس

مارک لنوو بهتر است یا ایسوس این یک سواله که هر آدمی در ذهن خود دارد، مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو کار ساده ای نمی باشد و در این کار می بایست فاکتور های مختلفی را در نظر بگیرید. هر دو برند ایسوس و لنوو جز بهترین مارک لپ تاپ  های جهان می باشند و  طیف گسترده ای از لپ تاپ ها را که شامل اقتصادی، میان رده و پرچم دار می باشد، تولید می کنند. به همین علت برای رسیدن به اینکه کدام برند بهتر است می بایست هر کدام از این طیف ها را ریز به ریز با هم مقایسه کنید. هردو برند ایسوس و لنوو با سیستم عامل های ویندوز و لینوکس سازگار می باشند و عمده تفاوت آن ها در بخش سخت افزاری می باشد. در این مطلب قصد داریم با نگاهی متفاوت به این دو برند، به مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو بپردازیم.

معرفی برند Asus

قبل از پرداختن به مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو، ابتدا به معرفی  هر یک از این برندها می پردازیم و به طور مختصر با تاریخچه آن ها آشنا می شویم.

ایسوس یک شرکتی چند ملیتی و در اصل تایوانی می باشد که در سال 1989 تاسیس گردید و به سرعت تبدیل به یک فروشنده بزرگ در زمینه فروش کامپیوتر شد. گام اصلی پیشرفت ایسوس در زمینه دیجیتال، تولید اولین مادر برد یعنی پردازنده Intel 486 بود که پردازنده ای بهتر از خود اینتل تولید کرده بود. این موفقیت در واقع نقطه عطفی در موفقیت های شرکت ایسوس بود و توانست به محبوبیت بسیار چشم گیری دست پیدا کند و محصولات بهتری نیز تولید کند. امروزه  برند ایسوس در وهله اول در تولید لپ تاپ های گیمینگ تخصص دارد و بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا را تولید می کند. این برند جدای از کارت گرافیک های برند انویدیا که در لپ تاپ های گیمینگ خود به کار می گیرد، کارت های گرافیکی مخصوص خود را نیز تولید می کند. لپ تاپ های برند در اواخر دهه 80 وارد کشور ما شدند و با وجود تحریم های شدید آمریکا این برند همچنان به فعالیت خود در ایران ادامه داد و در کنار لپ تاپ، کیف و موس تولیدی خود را نیز در کشور ما عرضه نمود.

معرفی برند Lenovo

برند چینی لنودر سال 1984 و با نام هولدینگ Legend تاسیس شد پس از چند به Lenovo تغییر نام داد. پس از چندین سال و در سال 2004 این برند چینی رقیب سابق خود یعنی شرکت IBM را خریداری نمود.  شرکت IBM در حوزه صنعت فناوری اطلاعات نقش زیادی داشت. برند لنوو در ابتدا فقط بر تولید رایانه های شخصی تمرکز داشت. اما پس از چند سال و به مرور وارد عرصه تولید تلفن هوشمند و تبلت نیز شد. عمده شهرت لنوو به خاطر تولید لپ تاپ های با کیفیت برای مشاغل و امور شخصی می باشد. البته در چند سال گذشته مدل های جدید تری تحت عنوان سری Legion به بازار عرضه نموده تا نشان دهد در زمینه تولید بهترین لپتاپ لنوو نیز حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو

 

هر دو برند ایسوس و لنوو لپ تاپ های متنوع زیادی را در بازه های زمانی مختلفی را تولید کرده اند. به همین دلیل مقایسه دقیق این دو برند امکان پذیر نیست. ما نیز در اینجا به مقایسه ای کلی بین این دو لپ تاپ می پردازیم. در کل در بررسی لپ تاپ های مختلف می بایست به مواردی همچون عملکرد سخت افزاری و قدرت پردازش، عمر باتری و شارژ دهی، سیستم خنک کننده، کیفیت ساخت و مقاومت بدنه، قیمت و … اشاره نمود. در ادامه هر یک از موارد را به طور جداگانه بررسی می کنیم.