سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع لوگو – با 7 سبک طراحی لوگو آشنا شوید!

اصطلاح “لوگو” غالباً به عنوان کت و شلوار برای تعریف هر نمادی که یک شرکت برای نمایندگی بصری نام تجاری خود طراحی کرده است، استفاده می شود.

اما در مورد طراحی آن دو دسته اصلی وجود دارد:

لوگوهایی که فقط از یک نوع تشکیل شده اند، نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکت هستند و لوگوهایی که هم متن دارند و هم نماد.

انواع لوگو می تواند هدف متفاوتی داشته باشد، اما سبک های خاص و ترکیب رنگ لوگو در سال های اخیر محبوبیت بیشتری داشته است، به ویژه در بیشتر مشاغل فعال بصورت آنلاین.

مایکل ایوامی در لوگو می نویسد: “بیشتر اوقات، لوگوها صرفاً کلامی و تصویری عمل می کنند:کلمه ای با یک حرف که باعث ایجاد یک جناس بصری می شود ، به عنوان مثال یک نماد حاوی یک نام شرکت.”
نوع مختلف لوگو را می توان در این دسته ها قرار داد: Emblem، Wordmark ،Abstract ، لوگوهای Mascot و Combination. بیایید درباره آنها بیشتر بدانیم!

لوگوهای نشانه ای یا Emblem

این نوع لوگوها به روشی ساده اما پررنگ نشان دهنده شرکت است. در بیشتر موارد، تصویر انتزاعی و سبک است تا علاقه بصری ایجاد کند. اکثر شرکت هایی که از این نوع لوگو استفاده می کنند دارای یک لوگوی اصلی بسیار ساده هستند، اما ممکن است تصمیم بگیرند نسخه های جایگزین دیگری ایجاد کنند که کمی پر زرق و برق تر به نظر برسند. ذهن انسان خیلی راحت تر از یک شکل پیچیده می تواند یک فرم ساده را به خاطر بسپارد. اگر قصد ایجاد یک تجارت بزرگ را دارید بهتر است از یک نماد ساده استفاده کنید.

زمان استفاده از لوگوهای Emblem:

اگر به عنوان مثال، نام تجاری به خوبی پیام را نمی رساند، علائم تصویری و انتزاعی میتواند برای تجارت جهانی گزینه خوبی باشد. اگر پیش بینی تغییراتی در مدل کسب و کار خود را در آینده داشته باشید، ممکن است بهترین انتخاب باشد. ممکن است شما در ابتدا بخواهید فقط پیتزا بفروشید و لوگوی خود را به شکل پیتزا بزنید، اما اگر بخواهید شروع به فروختن ساندویچ یا برگر کنید چی؟