سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی صنعتی چیست؟

به عنوان یک عکاس صنعتی، از محصولات یا افرادی عکاسی می کنید که برای فروش محصول یا خدمات استفاده می شوند. این می تواند بسیار متفاوت باشد: شما می توانید از مدل های مد با آگهی های طراحی استفاده کنید، کسی که دنبال فروش خدمات به کامپیوتر و اینترنت پناه می برد یا هر چیز دیگری که ممکن است در وب سایت صنعتی یا آگهی ظاهر شود.

در واقع تعیین تعریف عکاسی صنعتی بسیار دشوار است. برخی از مردم می گویند که این فقط در مورد عکس های تبلیغاتی صدق می کند، اما برخی دیگر شامل عکس های تجارت الکترونیکی و… نیز است.

بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که عکاسی صنعتی انجام می دهید؟ معمولاً یک عکاس صنعتی توسط یک مارک یا یک شرکت برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استخدام می شود.

اصلی ترین چیزی که عکس های صنعتی را از دیگر عکاسی های حرفه ای متمایز می کند، نیت پشت عکس است.

هر تصویری که روی بسته بندی قرار می گیرد، از جمله محصولاتی که ممکن است در ابتدا به آنها فکر نکنید: جلد CD و DVD، برچسب ها، راهنمای آموزشی و غیره همه شامل عکاسی صنعتی می شوند.

انواع عکاسی صنعتی

دسته بندی های متعدد عکاسی صنعتی شامل موارد زیر است، اما محدود نمی شود:

تبلیغات

این ژانر عکاسی شامل تصاویری است که یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کند و در بیلبوردها، پوسترها، صفحات مجلات، تبلیغات آنلاین، کاتالوگ محصولات و غیره استفاده می شود.

تصاویر وب سایت

همه تصاویری که برای تبلیغ محصول جدید مورد استفاده قرار می گیرد یا همراه با یک بیانیه مطبوعاتی مثل بنر استفاده می شود.

عکاسی مد

وقتی شما می گویید “عکاسی صنعتی” اکثر مردم به عکاسی مد فکر می کنند. این نوع عکاسی می تواند در آتلیه یا خارج از منزل باشد.

یا می تواند شامل مدلهای پولی باشد که در حال مدل سازی یک محصول هستند.

برای عکاسان مد، هر عکسبرداری منحصر به فرد است. دانستن نحوه ظاهر کردن افراد و هدایت آنها یک مهارت بزرگ است. این برای این نوع کارها بسیار مفید است.