سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جذب مشتری طراحی گرافیک

شما به عنوان یک گرافیک دیزاینر باید موثرترین تکنیک ها را برای جذب سریع مشتری بیاموزید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و یک جریان ثابت به دست آوردن مشتریان طراحی گرافیک ایجاد کنید. جذب مشتری طراحی گرافیک حتی برای با تجربه ترین متخصصان طراحی نیز می تواند دشوار و سخت باشد. اما خبر خوب این است که انجام این کار آن قدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست.

جذب مشتری گرافیکی

تکنینک های مهم جذب مشتری برای یک گرافیک دیزاینر

این کار ساده ای است که به عنوان یک گرافیک دیزاینر در دفتر کار خود بنشینید و منتظر باشید تا مشتریان به سراغ شما بیایند. مطمئناً، می ‌توانید چند کار از اینجا و آنجا دریافت کنید، اما اگر می‌ خواهید کاری مستمر و پیوسته داشته باشید، خودتان باید آن را محقق کنید. این استمرار نتیجه جذب مشتری بیشتر است که این جذب، راه کارهایی دارد که عبارت است از : 

1. شایستگی خود را به مشتریان اثبات کنید

جذب مشتری گرافیک

ارزش کار شما برای مشتریان بالقوه خیلی اهمیت دارد و این اصلی است که شما را از سایر رقبا متمایز می کند. وقتی بتوانید به عنوان یک گرافیک دیزاینر، طرحی خارق العاده و زیبا ارائه دهید، شانس بیشتری برای به دست آوردن مشتریان بیشتر خواهید داشت. اولین چیزی که باید بدان توجه کنید این است شایستگی و مهارت خود را به مشتریان نشان دهید.

اگر تجربه طراحی در یک صنعت خاص (به عنوان مثال مراقبت های بهداشتی، فن آوری، سبک زندگی و غیره) دارید، برای مشتریان در آن صنعت ارزش بیشتری خواهید داشت زیرا نیازهای آنها را بهتر درک خواهید کرد. شایستگی و مهارت خود را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که چگونه می توانید آن را به مشتریان خود نشان دهید. این کار می توانید از طریق ارائه نمونه کارهای طراحی خود، ارائه نتایج پروژه های گذشته، یا استفاده از تجربه شما در طرح ها و پیشنهادات شما انجام دهید. توجه داشته باشید که نحوه عملکردتان در اثبات شایستگی، بر میزان جذب مشتری طراحی گرافیک شما تأثیرگذار است.

2.  از مشتریان برای جذب مشتری طراحی گرافیک خود مشاوره و توصیه بخواهید

جذب مشتری گرافیک

اگر با مشتریان خود در ارتباط هستید، از آنها برای معرفی مشتری جدید کمک بگیرید و از آنها بخواهید تا  در جذب مشتری بیشتر به شما کمک کنند. به آنها بگویید که همیشه آماده صحبت با مشتریان جدید هستید و از ارجاعات آنها قدردانی می کنید. بسته به خدماتی که ارائه می کنید، می توانید یک ارجاع رسمی یا برنامه وابسته راه اندازی کنید.

در حالی که در ابتدا به نظر می رسد که یک مشتری نمی خواهد شما را به رقبای خود ارجاع دهد، اما به یاد داشته باشید که بیشتر مشاغل با انواع تامین کنندگان و سایر سازمان ها شراکت دارند. در حالی که آنها ممکن است به رقیب خود نگویند از خدمات شما استفاده کنند، اما می توانند فروشندگان یا سایر مخاطبین تجاری خود را به شما ارجاع دهند.

3. مطمئن شوید نمونه کارها شما بهترین است

رزومه گرافیک

نمونه کارهای طراحی شما یکی از با ارزش ترین دارایی های شما در جذب مشتری طراحی گرافیک است. مطمئن باشید که بهترین کار خود را در آنجا به نمایش می گذارید و برای توضیح هر پروژه وقت بگذارید. در مورد نقش شما در پروژه، مشکل طراحی و نحوه حل آن صحبت کنید. نمونه کارهای طراحی خود را در همه جا به اشتراک بگذارید. پروژه های جدید را به طور مرتب به آن اضافه کنید (اما به یاد داشته باشید که لازم نیست هر پروژه ای را که روی آن کار می کنید اضافه کنید، فقط بهترین نمونه ها).

4. محتوای ارزشمند ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ ها (که اغلب نادیده گرفته می‌ شود) برای جذب مشتریان جدید، ایجاد محتوا است. ارائه محتوای ارزشمندی که برای مشتریان بالقوه شما جذاب باشد، راهی عالی برای ایجاد شهرت حرفه ‌ای شما است و در عین حال به مشتریان بالقوه یک راه دیگر برای یافتن شما می‌ دهد. باید این نکته را مد نظر قرار دهید که نوشتن مطالب زیبا در مورد موضوعات طراحی شما یکی از بهترین راه ها برای یافتن مشتریان جدید است. نوشتن در مورد جزئیات طراحی برای سوله ها یا صنایعی که به آنها خدمت می کنید می تواند بسیار مفید باشد.

5. روابط اجتماعی خود را جذب مشتری طراحی گرافیک خود گسترش دهید

جذب مشتری گرافیک

فقط کلمه شبکه سازی  در ایجاد روابط اجتماعی می تواند بسیاری از طراحان گرافیک را مملو از ترس کند. اما اگر از موقعیت ایجاد روابط سودمند متقابل به شبکه سازی نزدیک شوید، بسیار کمتر ترسناک می شود. با افراد ملاقات کنید تا با آنها آشنا شوید. فوراً به این فکر نکنید که چگونه به جذب مشتری طراحی گرافیک بپردازید. در عوض، نگاه کنید که چگونه ممکن است بتوانید به آنها کمک کنید. به راه‌ هایی برای ارتباط در سطحی معتبر با افرادی که با آن ‌ها برخورد می‌ کنید نگاه کنید. شاید در آینده با آن افراد کار کنید، یا شاید آنها افراد را به شما ارجاع دهند (و بالعکس).

6. از بازخورد اجتماعی استفاده کنید

جذب مشتری گرافیک

بازخوررد اجتماعی به شکل توصیفات می ‌تواند راه زیادی را برای جلب رضایت مشتریان از همکاری با شما داشته باشد. توصیفات را به طور برجسته در وب سایت یا نمونه کار خود نمایش دهید. از مشتریان گذشته بازخورد و توصیفات در مورد پروژه هایی که برای آنها تکمیل کرده اید بخواهید. وقتی مشتریان احتمالی ببینند که شما با سایر سازمان‌ ها با موفقیت کار کرده ‌اید، به آنها اطمینان می ‌دهد که تخصص مورد ادعای خود را دارید.

7. قدرت پیگیری را دست کم  نگیرید

زمانی که برای یک مشتری یک طرح پیشنهادی برای انجام  پروژه ارسال کرده اید و پاسخی از آنها نشنیده اید، لازم است که مسئله را پیگیری کنید. در هر صورت، ارسال یک پیگیری بعد از چند روز راه خوبی برای اطمینان دادن به مشتریان است که برای تجارت آنها ارزش قائل هستید. همین امر برای زمانی که با یک مشتری بالقوه در یک رویداد شبکه ای یا حرفه ای (شخصی یا آنلاین) ملاقات کرده اید، نیز صدق می کند.

پیگیری ها به افراد نشان می دهد که برای کار با آنها ارزش قائل هستید و مشتاق ادامه رابطه هستید. شما حتی می توانید وظایفی را برای پیگیری مشتریان بالقوه یا مدیریت پیشنهادات خود تعیین کنید و مطمئن باشید که این امر به جذب مشتری طراحی گرافیک شما کمک خواهد کرد