سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

اپلای چیست؟ بسیاری با بورسیه تحصیلی آشنایی دارند و برای تحصیل در خارج بدنبال اخذ بورسیه تحصیلی هستند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند. بورسیه تحصیلی کمک هزینه هاییست که از طرف دانشگاه به دانشجویان داده میشود و بلاعوض است. حتی در بعضی موارد بسته به نوع و مقدار بورسیه بخشی از هزینه های زندگی دانشجو نیز تحت پوشش قرار میگرد.

بورسیه تحصیلی بسته به فعالیت هایی که انجام میدهد به دو دسته تقسیم میشود 1. بورسیه بدون انجام فعالیت جانبی 2. بورسیه به همراه فعالیت جانبی

بورسیه تحصیلی بدون انجام فعالیت جانبی:

در این نوع از بورسیه هزینه های تحصیل به طور کامل و بخش بزرگی از هزینه های زندگی دانشجو تحت پوشش قرار میگیرد. این نوع بورسیه که Full Fund  نامدارد متقاضیان بسیاری دارد چراکه وابستگی مالی داشجوهای متقاضی مهاجرت و ویزای تحصیلی از خانواده قطع میشود و دانشجو میتواند بدون دغدغه مالی به تحصیل بپردازد. اصلی ترین بورسیه های بدون فعالیت خارجی به شرح ذیل ست:

1.    بورسیه تحصیلی عادی با فلوشیپ تحصیلی

2.    بورسیه تحصیلی رایگان

3.    بورسیه تحصیلی جایزه

4.    وام تحصیلی

بورسیه تحصیلی به همراه فعالیت جانبی:

کسانی که از این بورسیه تحصیلی بهره مند میشوند موظف میشوند تا در قبال کمک های مالی که از طرف دولت یا دانشگاه های خارجی به آن ها اختصاص یافته فعالیت هایی را انجام دهند، در غیر اینصورت این بورسیه به آنها تعلق نخواهد گرفت. در ادامه به مهمترین بورسیه های تحصیلی به همراه فعالیت جانبی خواهیم پرداخت.

1.    بورسیه های عادی

2.    بورسیه تحصیلی دستیار و تدریس با TA

3.    دستیار تحقیق

4.    کارآموزی

شرایط دریافت هریک از بورسیه های تحصیلی برای مقاطع مختلف متفاوت است و برای آگاهی بیشتر از شرایط اذ بورسیه ها باید به یک بهترین موسسات اعزام دانشجو معتبر مراجعه نمایید. موسسه آرمان من با سابقه درخشان آماده است تا به شما مشاوره مهاجرت تحصیلی را به صورت جامع ارائه کند.