سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمونgmat چیست؟

آزمون GMAT، یک آزمون استاندارد است و مخصوص کسانی می‌باشد که قصد ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های تجارتی و مدیریتی و mba را در کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا دارند. به عبارت دیگر مخاطبان و متقاضیان این آزمون، متقاضیان ورود به دانشکده‌ها (مدارس) کسب و کار می‌باشند. این آزمون، یک آزمون بین‌المللی بوده و دارای اعتبار بسیار بالایی است و مشابه آزمون‌ آیلتس، تافل و غیره است. البته این آزمون دارای تفاوت‌هایی در ابعاد مختلف می‌باشد. آنچه که در کشور ایران استعداد، مهارت و آمادگی تحصیلی مختص رشته مدیریت و سایر رشته‌های مشابه خوانده می شود.

این آزمون اغلب برای پذیرش در رشته های MBA و MPA و DBA گرفته می‌شود و این آزمون معمولا به صورت کامپیوتری برگزار می گردد هم چنین آزمون هوشمند میباشد.می توان اشاره این آزمون GMAT تا حدود بسیار زیادی شبیه به آزمون GRE است. آزمون GMAT معمولا به صورت کامپیوتری برگزار می‌گردد و در این آزمون پاسخ هر سوال در تعیین سوال بعدی بسیار موثر است. برای آموزش زبان انگلیسیدر این آزمون داوطلبین نمی توانند هیچ سوالی را بدون پاسخ بگذارند و همچنین نمی‌توانند پاسخ ثبت شده‌ی خود را تغییر دهند. در این آزمون نمره داوطلب به صورت لحظه‌ای مورد محاسبه قرار گرفته و به محض پایان به داوطلب اعلام می‌گردد. نمره داوطلبین در آزمون از عدد 200 تا800 می باشد. باید خاطرنشان کرد که نمره بخش‌های ارزشیابی نگارش تحلیلی و استدلال یکپارچه به صورت مجزا به متقاضیان اعلام می‌شود.

در حدود دو سوم از مدارس کسب و کار در جهان برای ورود متقاضیان از کشورهای مختلف آزمون GMAT را برگزار می کنند. بیش‌تر مدارس کسب و کار در آمریکا برای پذیرش و اخذ دانشجو به نمره‌ی قابل قبول آزمون GMAT نیاز دارند. این آزمون می تواند توانایی های عمومی لازم برای تحصیل در رشته های مدیریت کسب و کار، امور مالی، حسابداری، اقتصاد، مدیریت و غیره را مورد سنجش قرار دهد.یکی از مهم‌ترین سوال هایی  پیرامون  این آزمون GMAT هست، مبلغ هزینه‌ی این آزمون است که به طور حتم برای متقاضیان شرکت در آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هزینه این آزمون برابر با 285 دلار امریکا، 250یورو و 225 پوند انگلیس می‌باشد