سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفر تا صد ضمایر مفعولی

ضمایر مفعولی یکی از موضوعات ساده در گرامر انگلیسی است و در عین حال مبحثی نسبتا ساده است. ضمیر ها در زبان انگلیسی همانند سایر زبان ها انواع مختلفی دارند و می توانیم  با استفاده از آن ها در جمله از تکرار بی مورد اسم ها و واژه ها جلوگیری کنیم و به شیوایی و روانی سخن بیفزاییم. مبحث گرامر در زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد اما تا حدودی طاقت فرسا است و باید با صبر و حوصله و تمرین مستمر آن را یاد گرفت. مبحث ضمایر مفعولی نیز یکی از مباحث گرامری در زبان انگلیسی می باشد. ضمایر مفعولی، تنها ضمایر موجود در این زبان نیستند و تنوع زیادی در آن ها وجود دارد. در ادامه به معرفی ضمایر مفعولی و کاربرد آن ها در جمله و همچنین تفاوت آن ها با ضمایر فاعلی می پردازیم.

تفاوت ضمایر مفعولی و ضمایر فاعلی

همانگونه که در بالا توضیح دادیم هر یک از ضمایر فاعلی و ضمایر مفعولی جایگاه و نقش مخصوص به خود را در جمله دارند. با این حال گاهی اوقات به دلایل مختلف جملات و ساختار آن ها پیچیده می شود و تشخیص این که کدام یک از ضمایر فاعلی یا ضمایر مفعولی را باید به کار برد برای زبان آموز سخت می شود. بارز ترین تفاوت آن ها این است که ضمایر فاعلی در نقش فاعل و انجام دهنده کار و معمولا در ابتدای جملات  می آیند، اما ضمایر مفعولی نقش مفعول دارند و معمولا پس از فعل اصلی یا حروف اضافه می آیند. به مثال های زیر توجه کنید.

ضمیر فاعلی:

make cookies every Monday for my friends.

من هر دوشنبه برای دوستانم کلوچه درست می کنم.

ضمیر مفعولی:

I give them cookies every Monday.

من هر دوشنبه به آن ها کلوچه می دهم.

 نکته ی دیگری  که باید به آن توجه کرد مربوط به استفاده از عبارت and بین دو کلمه است که معمولا ابهاماتی ایجاد می کند. می دانید که یکی ازمکان های مفعول در جمله بعد از حرف اضافه است، اما باید آگاه باشیم که ممکن است این حرف اضافه ای که بین دو کلمه آمده برای ربط دادن دو فاعل باشد و آن ها را مفعول در نظر نگیریم.

She and I went to the cinema.

من و او به سینما رفتیم.

کلام آخر

شناختن و به کار بردن صحیح ضمیر مفعولی مبحثی نسبتا ساده اما کاربردی در آموزش گرامر انگلیسی می باشد و توجه  به آن و تمرین و تکرار مداوم آن برای یادگیری زبان انگلیسی و روان ترش لازم و ضروری است. بنابراین به هیچ عنوان از کنار این مبحث ساده گذر نکنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت دکتر منوچهرزاده مراجعه نمایید.