سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی با چنل یوتیوب

در یوتیوب چنل های آموزشی بسیاری در زمینه های مختلف از جمله یادگیریزبانانگلیسی وجود دارد. اما چگونگی استفاده از این چنل ها خود نکاتی دارد که باید به آن توجه نمود. در یادگیری زبان انگلیسی با چنل یوتیوب باید یک سری نکات را رعایت کنید. ابتدا باید بدانید که هدف شما از آموزش زبان در یوتیوب چیست؟ اینکه بخواهید فقط با دیدن فیلم های آموزشی در یوتیوب از صفر تا صد زبان انگلیسی را یاد بگیرید کاری غیر ممکن است و باید در کنار یک برنامه مدون و درست و به عنوان مکمل از چنل های یوتیوب استفاده کرد. نکات زیر را در هنگام استفاده کردن از چنل های یوتیوب به کار ببرید.

  • در ابتدا قبل از شروع به نگاه کردن ویدیوها، عوامل حواس پرتی اطراف تان را به حداقل برسانید.
  • کاغذ و قلمی را برای نوشتن نکات مهم در کنار دست تان داشته باشید.
  • از همه مهمتر محتوای متناسب با نیاز خود را پیدا کنید.
  • نت برداری را با دقت انجام دهید و لغات و نکات جدید ساختار گرامر انگلیسی را یادداشت کنید.
  • به زبان بدن فرد تدریس کننده در حالت های مختلف توجه کنید و لهجه و شیوه تلفظ کلمات مختلف را به ذهن بسپارید.
  • در هنگام نگاه کردن ویدیوها تمرکز کافی را داشته باشید وسعی کنید جملات و کلماتی را که مدرس می گوید، برای خودتان تکرار کنید و با خود تمرین کنید.

·         در یوتیوب چنل های زیادی برای آموزش زبان وجود دارد.  اما موضوعی که مطرح است  این است که همه ی این چنل ها متناسب با شما نیستند همگی آن ها دارای محتوای مناسبی نیستند. در ادامه به معرفی ده کانال برتر آموزش زبان می پردازیم.

·          BBC learn English

·         BBC Learn English یکی از حرفه ای ترین چنل های آموزش زبان انگلیسی موجود در یوتیوب می باشد و توسط خود دولت بریتانیا اداره و کنترل می شود. در تولید ویدیوهای این چنل به جای یک نفر، یک تیم متخصص و کاربلد نقش دارد. این تیم در تهیه موضوعات بسیار با دقت عمل کرده و تقریبا برای همه افراد در سطوح مختلف مطالب مفیدی ارائه می کنند. این چنل از بخش های مختلفی مانند  ویدیوهایی برای یادگیری زبان انگلیسی با اخباراخیر، ویدیوهایی مرتبط با آموزش صحیح  لهجه بریتیش و همچنین ویدیوهای آموزشی در زمینه شرکت در آزمون های انگلیسی، تشکیل شده است. نکته دیگری که راجع به  این چنل وجود دارد، این است که ویدیوهای آن کوتاه ، مختصر و مفید می باشند، به همین علت منبعی مناسب برای افراد مختلف که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند می باشد.

·          Bob the Canadian

·          کسانی  که از مدت ها قبل در حال یادگیری زبان انگلیسی با چنل یوتیوب هستند، احتمالا با باب کانادایی آشنایی دارند. باب یک معلم دبیرستان است که دارای شخصیتی دوست داشتنی  می باشد و از چند سال پیش برای سرگرمی ویدیوهای آموزش زبان را می سازد و در یوتیوب در اختیار زبان آموزان می گذارد. مضمون ویدیوهای باب بیشتر درباره اتفاقات و کار های روزمره او می باشد که اغلب با زبانی ساده و لهجه ای واضح آن ها را توضیح می دهد و همزمان اگر کلمه یا اصطلاح دشواری را استفاده کند، آن را توضیح می دهد.  او روزانه  فیلم هایی از فروشگاه ها، هتل ها و بیمارستان ها را با زبان انگلیسی ساده برای بینندگانش ضبط می کند. علاوه بر اینها اغلب فیلم هایش دارای زیرنویس می باشند که این کار را برای زبان آموزانی با سطح متوسط نیز آسان می کند.

·          Lingua Marina

·         اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید زبان انگلیسی را مانند بومی های انگلیسی صحبت کنید اما راه آن را نمی دانید، ما چنل پرطرفدار و فوق العاده lingua Marina  را به شما پیشنهاد می کنیم. مارینا در روسیه به دنیا آمده است اما از سال 2015 به آمریکا رفته و زبان انگلیسی آمریکایی را به صورت خودآموز یاد گرفته است. او در این کانال راه ها و روش هایی را که یک خودآموز زبان به آن نیاز دارد، معرفی می کند و نحوه صحیح تلفظ لغات . اصطلاحات رایج را توضیح می دهد. همچنین لیست پخش بسیار مناسبی جهت مطالعه موثر برای آزمون تافل و شیوه درخواست پذیرش در کالج های آمریکا را دارد.

·          Learn English with Mr. Duncan

·         اگر به دنبال یافتن چنلی مناسب و کاربردی برای یادگیری زبان  انگلیسی، مخصوصا جهت آشنایی با لهجه بریتیش آن می باشید، ما چنل آقای دانکن را به شما معرفی کنیم. آقای دانکن نزدیک  به ده سال است که در یوتیوب مشغول آموزش زبان می باشد و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار می باشد. ویدیوهای آقای دانکن تقریبا شامل جنبه های مختلف بهترین آموزشگاه زبان از اصطلاحات گرفته تا گرامر می شود و همراه با مضمونی طنز و سرگرم کننده می باشد به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است. همچنین او در کنار ویدیوهای کوتاه کلاس های آنلاین نیز برگزار می کند که اگر فردی سوالی داشت می تواند  در این کلاس ها از او بپرسد.