سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسان ترین و سخت ترین زبان های دنیا

آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا را نمی توان بطور دقیق مشخص کرد. زیرا این انتخاب به عوامل و معیار های مختلفی بستگی دارد. یادگیری زبان پروسه ای است که نیازمند تلاش و کوشش و تمرین روزمره و با برنامه می باشد. در دهه های گذشته معیار باسواد بودن آدم ها خواندن و نوشتن و حساب و کتاب ریاضی بود؛ اما امروزه ملاک های دیگری از جمله توانایی کار با کامپیوتر، استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی و یا دانستن زبان دیگری مانند انگلیسی است. زبان شناسان برای انتخاب آسان ترین و سختترین زبان دنیا معیار هایی مانند: دستور زبان یا صرف افعال و تعداد حروف الفبا و همچنین میزان دوری و اختلاف با زبان مادری، نحوه نگارش و… را در نظر می گیرند. اما در کل یادگیری هر زبان جدیدی سختی ها و دشواری های خود را دارد حال برخی دشوارتر و برخی دیگر آسان تر می باشند.

معیار سنجش سختی و آسانی زبان

برای انتخاب آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا باید به مواردی همچون منابع، انگیزه شما برای یادگیری، واژگان و حروف الفبا، دستور زبان و گرامر زبان انگلیسی و حتی میزان وقتی که شما برای مطالعه آن زبان می گذارید، توجه داشته باشیم. سه نکته اصلی برای مشخص نمودن سختی یا آسانی یک زبان داریم.

  1. دستور زبان و گرامر آن چقدر پیچیدگی دارد.
  2. چه میزان  با زبان مادری و سایر زبان هایی که یاد گرفته اید اختلاف دارد.
  3. سیستم آوایی و نحوه تلفظ کلمات در آن چگونه است.

براساس این معیار ها و یک سری معیار دیگر که تخصصی تر هستند، زبان شناسان برخی از زبان ها را در دسته سخت ترین ها و برخی دیگر را در دسته آسان ترین ها قرار داده اند. نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که، اگر زبانی که می خواهید یاد بگیرید به هر میزان که با زبان خودتان اشتراکات بیشتری داشته باشد و به هم مرتبط تر باشند یادگیری آن برای تان آسان تر می شود.