سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و سبک ترین لپ تاپ گیمینگ

سبک ترین لپ تاپ گیمینگ دارای ویژگی های برتری نسبت به سایر لپ تاپ هاست، با انتخاب لپ تاپ های سبک برای خرید حمل و نقل بسیار سهل و ساده تری خواهید داشت. این ویژگی سیستم برای کسانی که روزانه باید لپ تاپ خود را جا به جا کنند اهمیت زیادی دارد. دانشجویانی که بسیاری از امور دانشجویی خود را به وسیله لپ تاپ انجام میدهند و یا کارمندانی که باید لپ تاپ خود را همراه خود ببرند و بازگردانند. اگر از آن دسته کاربرانی هستی که در سفر کار میکنید یا سفرهای تفریحی زیادی می روید و نیاز به حمل لپ تاپ خود دارید سبکی آن همراه با ابعاد سیستم اهمیت زیادی در انتخاب شما دارد. از طرف دیگر استفاده از لپ تاپ های سبک استفاده از سیستم های بسیار شیک است. طراحی این دسته از سیستم ها عموما با ظرافت بسیار بیشتر و بدنه شیک تر همراه است. علاوه بر موارد ذکر شده لپ تاپ های سبک کارایی فنی بهتری نیز دارند.تا پایان این مقاله به تیم ان ایکس وان که یکی از بهترین نمایندگی فروش لپ تاپ لنوو در تهران است همراه باشید.

اندازه مانیتور لپ تاپ های سبک

در طراحی لپ تاپ های سبک عمدتا در انتخاب مانیتور از صفحات کوچک برای پایین آوردن وزن کلی استفاده میشود. برای چنین لپتاپ هایی که کوچک و سبک هستند از اولترا بوک استفاده میشود. اندازه مانیتور این سیستم ها از 11 تا 14 اینچ متغیر است. اندازه 13 اینچ رایج تر و پرکاربردتر که هم یک سیستم سبک و کوچک با هم و نقل آسان است و هم صفحه نمایش آن به حد کفایت نور و کاربری ارائه میدهد. گرچه در سالهای اخیر لپ تاپ های سبکی با صفحه نمایش بزرگ تر و بین 14 تا 15 اینچ نیز معرفی شد اما از آنجا که کاربری که به دنبال سبک بودن سیستم خود است برای حمل ساده تر بهتر است فضای کمتری نیز اشغال کند و در کوله و کیف جاگیر شود با استقبال زیادی روبرو نشدند.

بهترین سی پی یو گیمینگدارای ویژگی های کلی است، مغز هر رایانه در واقع CPU  دستگاه است. سی پی یو به عنوان مهمترین بخش هر لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل و… مسئولیت دربافت داده های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم و پردازش دستورها را دارد. مهمترین قطعه در سیستم همین تراشه است که در زمان خرید لپ تاپ خود باید به مدل آن و شرکت سازنده آن توجه داشته باشید. اهمیت و ارزش این قطعه برای لپ تاپ های گیمینگ دو چندان می شود سرعت پردازشگر مرکزی سیستم شما تاثیر مستقیم بر کیفیت اجرا شدن بازی دارد. سی پی یو به عنوان مرکز محاسبات رایانه باید علاوه بر تطبیق دادن سایر بخش ها و گرافیک بازی به صورت همزمان محاسبات مرتبط با بازی را نیز پردازش کند و بالا بودن کیفیت سی پی یو مساوی است بهتر اجرا شدن بازی ها در لپ تاپ گیمینگ.