سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک ترین لپ تاپ ها در سال 2023

به طور کلی از نظر اکثر کاربران، انتخاب کردن یک لپ تاپ جدید، فرآیندی سخت و نفس گیر است! اگرچه، تنوع بی نظیر لپ تاپ های موجود در بازار فعلی، دست کاربر را برای خرید لپ تاپ مورد علاقه خود باز می گذارد؛ اما در اغلب موارد کاربران با قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از لپ تاپ های ایده آل خود دچار سرگشتگی می شوند. از این رو، اکثر کاربران قادر نیستند تا لپ تاپ مورد نظر خود را به آسانی از میان لپ تاپ های معرفی شده، انتخاب و خریداری نمایند.

همان طور که می دانید، در هنگام جستجو کردن برای یافتن لپ تاپ ایده آل، باید به شاخصه های مهمی نظیر: «رم، پردازنده، صفحه نمایش، وزن و ابعاد» لپ تاپ های پیشنهادی توجه ویژه ای داشته باشید. در اغلب موارد، توجه کاربران به سمت شاخصه های سخت افزاری تاثیرگذاری مانند: «پردازنده، رم،کارت گرافیک، باتری و ..» جلب می شود و خریداران فراموش می کنند تا شاخصه مهمی مانند «ابعاد و وزن لپ تاپ» را نیز در نظر بگیرند. در این مطلب از لپ مال به بررسی شاخص های موثر در وزن یک لپ تاپ، بهترین لپ تاپ گیمینگ های سبک و 5 مورد از سبک ترین لپ تاپ گیمینگ سال 2023 از نگاه کارشناسان خواهیم پرداخت.

 

ه طور کلی، ابعاد و وزن یک لپ تاپ به سخت افزارهای تعبیه شده (نظیر رم، پردازنده، باتری و ..) در آن، وابستگی دارد. در سال های آغازین فعالیت صنعت لپ تاپ هرچه وزن یک لپ تاپ بیشتر بود، آن لپ تاپ قادر بود تا عملکرد بهتری را از خود ارائه دهد! امروزه اما، این مسئله به لطف پیشرفت های وقفه ناپذیر تکنولوژی، این مسئله دیگر صادق نیست و می توان اظهار کرد که وزن اغلب لپ تاپ های بسیار قدرتمند فعلی (مانند لپ تاپ ایسوس ZenBook 13 یا مک بوکAir ) به کمتر از 2 کیلوگرم می رسد.

در حال حاضر، می توان گفت که وزن اغلب لپ تاپ های فعلی در بازه ای میان 2 تا 3.5 کیلوگرم قرار دارد؛ اما همان طور که پیش تر نیز مطرح شد، وزن یک لپ تاپ به جزئیات سخت افزاری آن لپ تاپ وابستگی زیادی دارد.