سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لپ تاپ های 14 اینچی موجود در بازار در سال 2024

بهترین لپ تاپ های 14 اینچی در بازار امسال می تواند شامل تعداد زیادی از لپ تاپ ها شود. چون براساس معیارها و نیاز های مختلف افراد، شما می توانید بهترین های مختلفی را دسته بندی کنید. به عنوان مثال شما می توانید براساس قیمت، لپتاپ دانشجویی ارزان قیمت را دسته بندی کنید یا اینکه بهترین لپ تاپ های 14 اینچی را دسته بندی نمایید. رقابت شدید بین برند های اصلی در سال های گذشته روز به روز کار افراد را برای خرید لپ تاپ مورد نیاز سخت تر کرده است. در میان اندازه های مختلف لپ تاپ، لپ تاپ های 14 اینچی اندازه متوسط و مناسب تری دارند و حمل آن ها نسبت به بقیه راحت تر است. در این مقاله ما به معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 1402 می پردازیم.

امروزه لپ تاپ های مختلفی در بازار وجود دارند از لپتاپ کاستوم شده گرفته تا لپ تاپ های گیمینگ و… که در سایز و اندازه های مختلفی با هم رقابت می کنند. در میان اطلاعات مختلف لپ تاپ ها اندازه صفحه نمایش یکی از مولفه هایی است که هر کاربر بسته به نیاز خود آن را انتخاب می کند. معمولا اندازه صفحه نمایش ها در بازار، از 11 اینچ که کوچک ترین است تا 21 اینچ که بزرگ ترین می باشد، متغیر است.  در این بین اما لپ تاپ های 14 اینچی به دلیل اندازه متوسطی که دارند، مورد پسند کاربران بسیاری هستند. معمولا دانشجویان و افرادی که مجبورند در طول روز برای کار یا تحصیل لپ تاپ را با خود حمل کنند، این اندازه صفحه نمایش را انتخاب می کنند. در ادامه بهترین لپ تاپ های 14 اینچی را به شما معرفی می کنیم.

مک بوک پرو M2 pro و M2 Max

برند اپل یکی از بهترین مارک لپتاپ های جهان یا به عقیده بسیاری بهترین مارک لپ تاپ جهان می باشد. مخصوصا برای افرادی که دنبال یک لپ تاپ خاص و ویژه می باشند، لپ تاپ های این برند را باید انتخاب کنند. لپ تاپ مک بوک پرو M2 Max و مک بوک پرو M2 Pro نه تنها بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2023 می باشند بلکه در میان بهترین لپ تاپ های 14 اینچی معرفی شده به بازار در سال 2023 نیز دیده می شوند. البته این دو مدل با صفحه نمایش های 13 و 16 اینچی نیز به بازار عرضه شده اند. مشخصات لپ تاپ مک بوک پرو M2 به صورت زیر است.

 پردازنده مرکزی به کار برده شده در این مدل، Apple M2 Pro می باشد و شرکت اپل در این لپ تاپ از صفحه نمایش فوق العاده 14.2 اینچی با پنل Liquid Retina XDR استفاده نموده است. این صفحه نمایش قادر است انواع محتوا های تصویری و ویدیویی را با رزولوشن 1964.3024  پیکسل و تراکم پیکسلی 254 پیکسل بر هر اینچ، نمایش دهد. مک بوک پرو M2Pro با بهره گیری از کارت حافظه 512 گیگابایت SSD و رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4X  Unified Memory  سرعت فوق العاده ای در اجرای برنامه های مختلف را به شما ارائه می دهد.

همچنین این مدل از پردازنده گرافیکی 16 هسته ای برای پردازنده مرکزی 10 هسته ای و برای پردازنده مرکزی 12 هسته ای از پردازنده گرافیکی 19 هسته ای استفاده کرده است. باتری با ظرفیت 70 وات ساعت آن می تواند با یک بار شارژ شدن 14 ساعت روشن بماند. این مدت کارکرد باتری در بین لپ تاپ های 14 اینچی فوق العاده است. باتری این لپ تاپ با شارژر 67 واتی تنها در 30 دقیقه شارژ تا 50 درصد شارژ خواهد شد. نکته دیگری که بسیار مورد توجه قرار گرفت و یکی از بهترین اتفاق های ممکن بود، بهره گیری از شارژر تایپ C بود که برای این مدل لپ تاپ در نظر گرفتند. این لپ تاپ دارای وزن 1.6 کیلوگرمی است.