سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ارتقا رم لپ تاپ

چه سیستم قدیمی شما کند شده باشد و چه به هنگام باز کردن تب‌های کروم به مشکل برمی‌خورید، ارتقا رم لپ تاپ گزینه خوبی برای سرعت بخشیدن به آن است. اگر لپ تاپ شما حافظه رم کافی نداشته باشد، شروع به انتقال و دریافت داده‌ها از SSD و هارد می‌کند. پروسه‌ای که به شدت کندتر از برداشتن اطلاعات از رم است. در حالی که تمام لپ تاپ‌های مدرن به شما اجازه تعویض رم لپ تاپ را نمی‌دهند، اما در اکثر آن‌ها قادر به انجام این کار هستید.

 

در واقع بزرگترین مشکل بر سر راه شما به هنگام ارتقا رم لپ تاپ، این است که آیا لپ تاپ شما به شما اجازه انجام این کار را می‌دهد یا خیر. برای مثال اگر شما از یک مک بوک جدیدتر از 2013 استفاده می‌کنید، اپل حافظه رم را روی سیستم لحیم می‌کند. اما به صورت کلی شما باید بتوانید رم لپ تاپ خود را تعویض کنید. پروسه “تعویض رم لپ تاپ” ابدا دشوار یا پرهزینه نیست. در ادامه به شما قدم به قدم نحوه ارتقا رم لپ تاپ را نشان می‌دهیم.حافظه رم کم، در اغلب مواقع دلیل کندی سیستم است. این مشکل نه تنها به عملکرد سیستم، بلکه به پایداری آن هم لطمه وارد می‌کند. اگر شما به کار کردن با چند برنامه سنگین به صورت همزمان یا باز کردن 30 تب کروم عادت دارید، حافظه رم بیشتر به شما کمک می‌کند تا تجربه روان‌تری داشته باشید.

مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم شده شامل موارد بسیاری می شود که در اینجا مهم ترین های آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ چطور بفهمیم که یک لپ تاپ کاستوم شده است یا نه؟ و یا مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ این ها سوالاتی هستند که این روزها ذهن خریداران لپ تاپ را به خود مشغول نموده اند. این روزها هنگام خرید لپ تاپ مخصوصا خرید اینترنتی لپ تاپ با اصطلاح های ناشناخته ای در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مواجه می شوید که به احتمال فراوان مفهوم آن ها را نمی دانید. یکی از این اصطلاح ها لپ تاپ کاستوم شده است. کاستوم واژه ای انگلیسی به معنی “سفارشی” می باشد که بین فروشندگان و کسبه بازار بسیار رایج و پرکاربرد است.

شما می‌توانید مقدار رم لپ تاپ خود را در Windows Task Manager بررسی کنید. برای رفتن به Task Manager کافی است تا روی تسک‌بار کلیک راست کرده و Task Manager را انتخاب کنید. سپس در Task Manager به برگه Performance بروید. این برگه به شما نشان می‌دهد که سیستم شما به صورت کلی چه مقدار رم دارد و چه مقدار از آن مورد استفاده است.به علاوه در این بخش می‌توانید تعداد ماژول‌های رم موجود در لپ تاپ خود را بررسی کنید. به این صورت می‌توانید بفهمید که چه تعداد از این ماژول‌ها خالی هستند و می‌توانند از آن‌ها برای ارتقا رم لپ تاپ خود استفاده کنید.