سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت های آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال

حتما اطلاع دارید که در امتحان آیلتس دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک وجود دارد که سازمان آیلتس از آنها به عنوان  Ielts Academic  و Ielts General Taraining یاد می ‌کند. در این مقاله قصد داریم تفاوت های آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال را برای شما به تفصیل بیان کنیم. این که کدام آیلتس برای شما مناسب است بستگی به هدف شما دارد و بایستی بدانید که از لحاظ فرمت این دو نوع آزمون از 4 بخش تشکیل شده ‌اند اما از لحاظ محتوا در دو بخش writing  و reading با یکدیگر متفاوت هستند‌. خواندن این مقاله به طور کامل با تفاوت‌های آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال آشنا خواهید شد. هم‌چنین در خواهید یافت که نحوه نمره‌ دهی در این دو آزمون چگونه است‌. قابل ذکر است که یکی از سوالات مهم شما یعنی آیا آزمون جنرال سخت‌ تر است یا آکادمیک‌، پاسخ داده خواهد شد و همچنین با منابع آزمون آیلتس آشنا خواهید شد.

با توجه به اینکه داوطلبان تحصیلی در حین تحصیل در دانشگاه باید بتوانند متون آکادمیک، درسی و علمی را به خوبی درک کنند به همین دلیل در آزمون آیلتس آکادمیک در بخش Reading متن ها از کتاب های آکادمیک و مجلات علمی آورده می شوند تا مهارت داوطلب را در خصوص درک مطالب آکادمیک و دانشگاهی بسنجند. به همین دلیل می توان گفت سطح لغات در بخش Reading آکادمیک کمی بالاتر بوده و نیاز به دانش واژگان بیشتری است. همینطور در بخش Writing موضوعات داده شده در هر دو تسک 1 و 2 نیز مرتبط با موضوعات آکادمیک و علمی بوده تا سطح نوشتاری داوطلب در حوزه نوشتاری آکادمیک مشخص شود. اما در خصوص آزمون آیلتس جنرال محتوای بخش Reading بیشتر حول موضوعات عمومی مانند تبلیغات، راهنمایی، مسائل روزمره و… بوده تا درک مطلب داوطلب مشخص شود.در بخش Writing آزمون جنرال تسک 1 شامل نوشتن یک نامه و در تسک دوم نیز یک موضوع نوشتاری عمومی می باشد.

اگر تصمیم دارید در کشوری انگلیسی ‌زبان ادامه تحصیل دهید یا به دنبال شغلی بهتر و تخصصی هستید، ممکن است لازم باشد در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. آزمون آیلتس آکادمیک میزان تسلط زبان انگلیسی شما را در سطح آکادمیک ارزیابی می ‌کند و بر اساس آن شرکت کنندگان می ‌توانید با توجه به نمره‌ ای که کسب کرده‌ اید، به مقاطع تحصیلی بالاتر یا مشاغل حرفه‌ ای و تخصصی مانند پزشکی، پرستاری، تدریس یا وکالت ورود کنید.

آزمون آیلتس آکادمیک با استفاده از چهار مهارت زبان انگلیسی : Listening/Speaking/Reading/Writing  سطح زبان شما را بررسی می‌کند، بنابراین در مجموع از چهار بخش تشکیل شده است. بخش‌های Listening  و Speaking  برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال یکسان است، اما ساختار بخش‌های Reading  و Writing  در هر دو آزمون با هم تفاوت‌هایی  آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال دارد.