سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منابع کنکور انسانی 97

منابع کنکور انسانی 97

 

در کنکور سراسری انسانی سال 96 ، 184هزار و 122 نفر به رقابت پرداختند. که کارنامه کنکور آنها در تاریخ 23 شهریور 97 منتشر شد

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به 180 سؤال اختصاصی در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند و افرادی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند باید به 20 سؤال اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه نیز پاسخ دهند.

دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی گروه انسانی مجموعا 280 سوال در خود جای داده است که داوطلبان باید در مجموع در زمان 240 دقیقه (75 دقیقه دفترچه عمومی و 165 دقیقه دفترچه اختصاصی) به سوالات پاسخ دهند.

 

دروس عمومی کنکور سراسری 97

 

مجموعه سوالاتی که در آزمون سراسری کشوری (کنکور) می‌آید به صورت دروس عمومی و تخصصی است که دروس عمومی در همه‌ی 5 گرایش یکسان است. برخی از دانش آموزان به دلیل پایین بودن  ضرایب دروس عمومی اغلب توجه زیادی به دروس عمومی  ندارند و برخی نیز درس های عمومی را حذف می‌کنند. تجربه ثابت کرده است دانش آموزانی که درصد بالایی در این درس های عمومی زده اند رتبه بهتری داشته اند نسبت کسانی که فقط درس های تخصصی را مطالعه کرده اند. حتی زمانی که درصد دروس تخصصی گروه اول کمتر از گروه دوم بوده اند.

 

بهترین منابع کنکور برای ادبیات فارسی:

 

یک نکته مهم  در دروس عمومی وجود دارد وهیچ وقت نباید ان را نادیده گرفت و آن این است که ادبیات فارسی بیشترین ضریب را در میان دروس عمومی دارد و لازم است که توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشید. برای درس ادبیات منابع کمک آموزشی زیادی در بازار پیدا می‌شود اما اینکه کدامشان بهترین هستند، سوال بسیاری از کنکوری‌هاست. کتابهای ادبیات موجود در بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند: جامع درس به درس، جامع موضوعی و تک مبحثی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

از آن جایی که درس عربی بدقلق است استفاده از یک منبع آموزشی مناسب می‌تواند به خوبی این درس را برایتان سهل و آسان کند. دو منبع کمک آموزشی جامع در بازار موجود است که از نظر ما با اختلاف بهترین هستند و در جزو بهترین منابع کنکور 97به شمار می‌روند. این کتاب‌ها در هر سطحی که باشید به دردتان می‌خورد: جامع خیلی سبز و جامع کامل گاج.

 

 

 بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور97:

 

در ویرایش جدید، غیر از به‌روزرسانی پرسش‌های تالیفی و کنکور، تغییرات اساسی در بخش آموزش، تست، گرامر و درک مطلب اعمال شده و در ضمن تغییر اساسی دیگر در بخش مرور سال سوم رخ داده؛ طوری که تعداد سوالات، آزمون‌ها و توضیحات زبان سال سوم بیشتر شده تا مرور کامل‌تری برای مخاطبان ارزشمند کتاب انجام شود.

کتاب شامل چهار بخش اصلی به شرح زیر است:

 

 

منابع دروس اختصاصی کنکور انسانی 97

 

حتماً همه‌ی شما اطلاع دارید که در کنکور سراسری، تمام دروس، ارزش و اهمیت یکسانی ندارند؛ میزان ارزش و اهمیت هر درس در کنکور، با اصطلاحی تحت عنوان «ضریب» مشخص می‌شود. می‌دانیم که ضرایب دروس در زیرگروه‌های مختلف رشته‌ی علوم انسانی با هم متفاوت است، همان گونه که می‌دانیم اهمیت و تاثیر دروس تخصصی در موفقیت در کنکور انسانی 97 بسیار زیاد است اما همچنان به داوطلبان گرامی تاکید می‌کنیم که ابتدا باید بر روی کتب درسی تسلط کامل داشته باشند و پس از آن به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند.

 

منابع سوالات دروس عمومی کنکور انسانی به شرح زیر است :

 

                     ·ریاضی کنکور انسانی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش ریاضی 1 ( 93 ) ، آمار و مدلسازی ( 94 ) ، ریاضی سال سوم ( 95 ) و ریاضی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

 

                     ·اقتصاد :

منبع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتاب اقتصاد سال دوم ( 94 ) می باشد .

 

                     · روان شناسی :

منبع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتاب روان شناسی سال سوم ( 95 ) می باشد .

 

                     · علوم اجتماعی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب جامعه شناسی 1 ( 94 ) ، جامعه شناسی 2 ( 95 ) ، علوم اجتماعی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

توصیه درخت دانش منبع متفرقه ای نیاز نیست و خواندن کتاب های درسی در این درس کفایت می کند .

 

                     · تاریخ و جغرافی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب تاریخ ایران و جهان 1 ( 94 ) ، تاریخ ایران و جهان 2 ( 95 ) ، تاریخ شاسی پیش دانشگاهی ( 96 ) ، جغرافی 1 ( 94 ) ، جغرافی 2 ( 95 ) و جغرافی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

 

                     · فلسفه و منطق :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب فلسفه سال سوم ( 95 ) ، فلسفه پیش دانشگاهی ( 96 ) ، منطق سوم ( 95 ) ، می باشند .

توصیه درخت دانش اول کتب درسی با دقت خوانده شود ، سپس کتب کمک آموزشی مطالعه شود .

 

                     · زبان و ادبیات فارسی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب تاریخ و ادبیات ایران و جهان 1 ( 94 ) ، تاریخ و ادبیات ایران و جهان 2 ( 95 ) ، آرایه های ادبی ( 95 ) ، ادبیات فارسی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

 

منابع کمک آموزشی کنکور انسانی 97  دروس تخصصی :

 

                     ·ریاضی:یکی از بهترین کتاب های کمک آموزشی مربوط به ریاضیات انسانی کتاب کمک آموزشی گاج می باشد که به شما داوطلبان پیشنهاد می کنیم  پس از یادگیری و تسلط کامل روی کتاب درسی از کتاب کمک آموزشی  گاج نیز اسفاده نمایید.

                     ·اقتصاد :سوالات طرح شده درس اقتصاد در کنکور به دو صورت حفظی ویادگیری می باشد که پیشنهاد ما به شما برای تسلط در قسمت های حفظی ابتدا کتاب درسی، سپس  استفاده از کتاب کمک آموزشی مهر و ماه می باشد.

                     ·ادبیات اختصاصی :برای آشنایی با تست های درس ادبیات اختصاصی و برای قسمت عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج کتاب مفیدی در این زمینه می باشد .

                     ·عربی: متاسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور در یادگیری و درک درس عربی دچار مشکل هستند که پیشنهاد ما کتاب کمک آموزشی  گاج نقره ای ماهینی به همراه لوح فشرده برای داوطلبانی که در سطح ضعیفی قرار دارند و برای دانش آموزان سطوح بالاتر کتاب فوت و فن خیلی سبز  و کتاب جامع عربی همگامان رضا رمضانی می باشد.

                     ·تاریخ و جغرافیا :داوطلبان رشته ی علوم انسانی می توانند برای آشنایی با تست های کنکوری دروس تاریخ و جغرافیا از کتاب کمک آموزشی خیلی سبز  و آبی قلمچی استفاده کنند.

                     ·علوم اجتماعی :کتاب های کمک آموزشی فراوانی در بازار برای کتاب علوم اجتماعی وجود دارد که تقریبا همه این کتاب ها در یک سطح قرار دارند بنابراین پس از کتاب درسی می توانید به انتخاب خود کتاب کمک آموزشی درس علوم اجتماعی را تهیه نمایید.

                     ·جامعه شناسی :مطالعه ی کتاب درسی به علاوه ی کتاب میکروطبقه بندی گاج

                     ·فلسفه و منطق  : با توجه به اینکه سوالات طرح شده دروس فلسفه و منطق  به صورت مفهومی می باشد بنابراین پس از کسب اطمینان از تسلط بر روی مطالب کتاب  می توانید از کتاب کمک آموزشی فلسفه و منطق گاج و کتاب فلسفه سال چهارم گاج برای تست زدن استفاده کنید.

                     ·روانشناسی  :  مطالعه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی خیلی سبز و آبی قلمچی

 

برنامه ریزی درسی کنکور سراسری 97

 

مشاوران متخصص و مجرب درخت دانش با ارائه پلن های برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه در مسیر موفقیت کنکور سراسری پشتیبان شما خواهد بود

شمت می توانید از طریق تلفن ثابت بدون کد گیری با شماره 9099072943 تماس گرفته و برنامه جامع کنکور سراسری 97، مخصوص خودتان را دریافت کنید.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش